Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czerwonak - Kilka opcji dojazdu do spalarni

Bogna Kisiel
– Każdy zdaje sobie sprawę, jak uciążliwe dla mieszkańców i inwestorów są korki. Dlatego rozwiązanie tego problemu jest dla nas priorytetem – przekonuje Przemysław Maćkowiak, radny z gminy Czerwonak.

Sytuacja w gminie faktycznie może ulec pod tym względem poprawie. Poznań przy okazji budowy spalarni śmieci zapewnił, że powstanie nowy układ komunikacyjny. Poznański ZDM powołał już zespół, który ma nadzorować realizację tego projektu. – Chcemy, by w tych pracach uczestniczył przedstawiciel naszej rady – mówi Piotr Picyk, szef klubu radnych PO w Czerwonaku.

Przemysław Maćkowiak podkreśla, że dzięki temu radni z Czerwonaka mogliby na bieżąco zgłaszać sugestie projektantom.
– Obawiam się, że jak Poznań już przygotuje projekt, to trudno będzie wprowadzić w nim zmiany – tłumaczy Maćkowiak. A Picyk dodaje: – Mamy własne propozycje rozwiązań komunikacyjnych, których realizacja jest możliwa.

Pierwszy wariant przewiduje przedłużenie ul. Nowe Zawady, która prowadziłaby przez tereny przemysłowe (równolegle do ul. Chemicznej) i dalej drogą technologiczną firmy Aquanet do wiaduktu kolejowego Poznań-Karolin. Następnie trasa przechodziłaby pod wiaduktem, łącząc się z ul. Gdyńską na wysokości Poznańskiej lub Piaskowej.

Druga propozycja przewiduje wykorzystanie istniejącej ul. Chemicznej od skrzyżowania z Nowymi Zawadami, a dalej już drogą technologiczną, jak w pierwszym wariancie. Zdaniem radnego Maćkowiaka, to rozwiązanie optymalne dla mieszkańców, ponieważ zyskają dwa połączenia z Poznaniem. Poza istniejącą Gdyńską, powstanie nowa ulica. Ponadto podczas jej budowy byłoby można jeździć ul. Gdyńską.

Jednak te pomysły mogą s palić na panewce przynajmniej z kilku powodów. Po pierwsze – i najważniejsze – pojawiają się późno. Koncepcja rozwiązań komunikacyjnych dla potrzeb spalarni śmieci znana jest od dawna. W grudniu ubiegłego roku ZDM ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy układu komunikacyjnego, a 16 marca została wybrana najkorzystniejsza oferta. Jeśli nie będzie odwołań, ZDM podpisze umowę z wykonawcą dokumentacji.

Kolejną barierą są pieniądze. Koncepcja przygotowana przez poznańskich drogowców zakłada jak najniższe nakłady finansowe, minimalną ingerencję w środowisko oraz w tereny zakładów pracy.

Koncepcja przygotowana przez ZDM

Realizacja nowego układu komunikacyjnego dla spalarni ma kosztować 120 mln zł. Zakłada ona przebudowę skrzyżowania Gdyńskiej i Bałtyckiej. Gdyńska miałaby po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W Kozie-głowach na skrzyżowaniu Gdyńskiej z Poznańską oraz Gdyńskiej z Piaskową powstałyby ronda. Z Chemicznej nie można byłoby skręcać w lewo. Planuje się wprowadzenie dodatkowych pasów skręcających, które obsługiwałyby firmy znajdujące się po lewej stronie Gdyńskiej.
Nad torami kolejowymi (trasa Poznań – Wągrowiec) powstanie wiadukt, z którego będzie można wjechać i wyjechać na teren EC Karolin. Tutaj natomiast przewidziano nową drogę dojazdową prowadzącą do spalarni, łączącą Gdyńską z Bałtycką. Wjazdy na Bałtycką z drogi dojazdowej do spalarni oraz z Janikowskiej zostaną tak poprowadzone, by nie zakłócać ruchu na drodze nr 92.

Zobacz pozostałe informacje z serwisu:


**

Apel o ponowne śledztwo w sprawie Jarosława ZiętaryPoznańscy taksówkarze boją się konkurencjiW piątek zniknie komisariat kolejowy w PoznaniuLampy na Chwaliszewie są źródłem konfliktuCzy budowa Łaciny zablokuje Poznań?Poznaniak trafił szóstkę w Lotto

**

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto