Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dzielnica bez wieżowców. Mieszkańcy Poznania wyrazili swoje zdanie w sprawie "Wolnych Torów"

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Poznaniacy zgłosili 38 uwag w sprawie projektu. Opinie zgłaszały ...
Poznaniacy zgłosili 38 uwag w sprawie projektu. Opinie zgłaszały ... JB
Poznaniacy zgłosili 38 uwag w sprawie projektu. Opinie zgłaszały osoby prywatne, radni, grupy społeczne, instytucje, kościoły i pracownie architektoniczne. Jaka przyszłość czeka Łazarz i Wildę?

- Mamy ludzi, którzy współpracują z samorządami. Inaczej niż kiedyś gdy przestrzenie kolejowe były terenami zamkniętymi, dziś mamy możliwość uwzględniania uwag wielu środowisk - mówi Jarosław Bator z PKP.

Architekt miasta Andrzej Nowak podkreślił, że "Wyniki konkursu, który ma być ogłoszony do 30 czerwca, a rozstrzygnięty pod koniec tego roku, dadzą podstawy do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nowej dzielnicy Poznania”.

Z większości nadesłanych opinii, uwag, pomysłów, sugestii wyłonił się postulat wielofunkcyjnej dzielnicy zrównoważonej komunikacyjnie i będącej łącznikiem pomiędzy Wildą i Łazarzem. Wizja dzielnicy wieżowców przestała przemawiać do społecznej wyobraźni.

Wszystkie uwagi, opinie, sugestie zostaną przekazane wszystkim organizatorom konkursu i w miarę możliwości uwzględnione przy określaniu warunków, a następnie udostępnione uczestnikom konkursu w formie załącznika do materiałów konkursowych. 

Wyniki konsultacji społecznych projektu "Wolne Tory"

Wielofunkcyjna dzielnica na ludzką skalę

To postulat dzielnicy łączącej funkcje mieszkaniową, handlowo-usługową, biurową rekreacyjną, o wysokości zabudowy Wildy i Łazarza, o stosunkowo zwartym charakterze, z ewentualnie wyższymi budynkami jako dominantami.  Wskazywano na konieczność wyznaczenia terenów zieleni, a także miejsc pod obszary przestrzeni publicznej oraz miejsc pod budynki użyteczności publicznej jak szkoły, przedszkola czy muzeum.

Dzielnica jako łącznik Łazarza i Wildy

To zwrócenie uwagi na historyczne rozdzielenie obu dzielnic torami kolejowymi i dostrzeżenie szansy na ich integrację. Jako najprostszy sposób połączenia obu dzielnic wskazywano kładki pieszo-rowerowe, a także wiadukty dla komunikacji tramwajowej i samochodowej w ciągu konkretnych ulic.

Dzielnica zrównoważona komunikacyjnie

To postulat priorytetu dla transportu publicznego, z rozwiązaniami sprzyjającymi rowerzystom i pieszym, uwzględniającymi także uspokojony ruch samochodowy. Proponowano różne warianty przebiegu trasy tramwajowej oraz nowej, obwodowej trasy samochodowej pomyślanej spójnie z planami tzw. Nowej Głogowskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto