Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kierowco, patrz i myśl

Łukasz Chomnicki
Chodzi o promocję bezpieczeństwa na drogach. Lubelska policja ustawiła w mieście 15 wielkoformatowych reklam. Docelowo ma ich być 40.

Zrozpaczona dziewczynka idzie cmentarną alejką. W ręku trzyma misia. Nad jej głową wielki czerwony napis: Tatusiu, gdzie jesteś? Tak wygląda jeden z billboardów. Na innym widać parking, na którym zamiast samochodów ustawione są trumny na kołach. W tle cmentarne krzyże. Całość wieńczy slogan: Parking dla najszybszych. Obie społeczne reklamy dodatkowo okraszone są napisem: Co dwie godziny na naszych drogach ginie człowiek.

- W tym roku na Lubelszczyźnie doszło do ponad 1,5 tys. wypadków, w których zginęło 217 osób, a ponad 2 tys. zostało rannych - mówi podkom. Marlena Dudkowska-Kot z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Lublinie. - Sprawcą co czwartego wypadku jest młody kierowca między 18. a 24. rokiem życia. Właśnie dlatego lubelska drogówka zdecydowała się na kampanię społeczną, którą sfinansował lubelski Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. - To jedna z metod dotarcia do społeczeństwa. Te billboardy są kontrowersyjne i takie też powinny być - mówi Ryszard Pasikowski, dyrektor lubelskiego WORD.

- Kampania ma trafić do dwóch grup kierowców: młodych i starszych. Reklama skierowana do tych pierwszych nawiązuje stylistyką do komiksu. Na wyobraźnię ludzi starszych powinny zadziałać takie wartości, jak rodzina - tłumaczy Dudkowska-Kot.

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kierowco, patrz i myśl - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto