Zrozpaczona dziewczynka idzie cmentarną alejką. W ręku trzyma misia. Nad jej głową wielki czerwony napis: Tatusiu, gdzie jesteś? Tak wygląda jeden z billboardów. Na innym widać parking, na którym zamiast samochodów ustawione są trumny na kołach. W tle cmentarne krzyże. Całość wieńczy slogan: Parking dla najszybszych. Obie społeczne reklamy dodatkowo okraszone są napisem: Co dwie godziny na naszych drogach ginie człowiek.
- W tym roku na Lubelszczyźnie doszło do ponad 1,5 tys. wypadków, w których zginęło 217 osób, a ponad 2 tys. zostało rannych - mówi podkom. Marlena Dudkowska-Kot z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Lublinie. - Sprawcą co czwartego wypadku jest młody kierowca między 18. a 24. rokiem życia. Właśnie dlatego lubelska drogówka zdecydowała się na kampanię społeczną, którą sfinansował lubelski Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. - To jedna z metod dotarcia do społeczeństwa. Te billboardy są kontrowersyjne i takie też powinny być - mówi Ryszard Pasikowski, dyrektor lubelskiego WORD.
- Kampania ma trafić do dwóch grup kierowców: młodych i starszych. Reklama skierowana do tych pierwszych nawiązuje stylistyką do komiksu. Na wyobraźnię ludzi starszych powinny zadziałać takie wartości, jak rodzina - tłumaczy Dudkowska-Kot.
echodnia Policyjne testy - jak przebiegają
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?