Konkurs ogłoszono z okazji przypadającego w tym roku 40-lecia kolejki nad Maltą. MPK ogłosiło go wspólnie z Wydawnictwem Miejskim Posnania. Okazało się, że zainteresowanie konkursem przeszło oczekiwania organizatorów.
- Dostaliśmy ponad 70 projektów, pełnych twórczej inwencji – mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK i przewodniczący komisji konkursowej.
Zwycięski projekt stworzył pochodzący z Oświęcimia Michał Łoboz. Przekonał on jurorów czytelną i przejrzystą formą znaku, która przykuwa uwagę i jednocześnie nawiązuje do logotypu i barw MPK Poznań, co było jednym z wymogów konkursu.
Zdaniem komisji autor przedstawił również różne możliwe zastosowania swojego projektu od dużych do wręcz miniaturowych zastosowań – wszystkie jednakowo czytelne.
- Inspiracją do stworzenia logotypu była oczywiście lokomotywa Maltanki. Kolory nawiązują do samej lokomotywy, jak i do logotypu MPK, proste kształty mogą kojarzyć się z grafiką starych, 8-bitowych komputerów – mówi o swojej pracy autor zwycięskiego projektu.
Nowe logo Maltanki zaprojektował Michał Łoboz |
- Największym atutem tego logotypu jest właśnie prostota, łatwo go będzie reprodukować w różnych kształtach i rozmiarach –ocenia Joanna Pakuła, kierownik Studia Graficznego Wydawnictwa Miejskiego Posnania.
Nowy znak pojawi się na wagonikach kolejki, biletach i innych materiałach promocyjnych. Autor pracy otrzyma w nagrodę tysiąc złotych.
**
**
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?