Łącznie jest to 5 pojazdów (dwa przegubowe i trzy krótsze autobusy). Mają ponad 15 lat i na liczniku przejechane około miliona kilometrów każdy. Za sztukę trzeba zapłacić po ponad 30 tysięcy złotych.
Zobacz też: Więcej o MPK w Poznaniu
Chętni do kupna mogą się zgłaszać do poznańskiego MPK. Jednak by jeździć takim pojazdem, trzeba mieć prawo jazdy kategorii D oraz spory zasób gotówki, którą przeznaczać się będzie na paliwo. Spalają one od 45 (krótsze) do 55 (przegubowe) litrów oleju napędowego na sto kilometrów. Dlatego bardzo prawdopodobne, że autobusy zostaną sprzedane w pakiecie, gdyż przewoźnik z innego polskiego miasta jest zainteresowany ich kupnem.
W ciągu ostatnich dwóch lat na poznańskie ulice wyjechało 100 nowych autobusów zakupionych przed Euro 2012. W najbliższych tygodniach przybędzie ich jeszcze 30.
Nie udało się natomiast sprzedać tramwajów 105N, których chciało się pozbyć MPK. W żadnym z miast w Polsce nie było zainteresowanych ich kupnem.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?