Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Potrafimy zwyciężać!

Redakcja
Gosia Kaczmarek, fabryka zespołów, paweł Śliwiński, investcon group
Gosia Kaczmarek, fabryka zespołów, paweł Śliwiński, investcon group Radek Rakowski
10 utworów, 10 zespołów i jeden cel – pokazać dumę ze zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego.

4 listopada do sklepów trafi najbardziej wyczekiwana poznańska płyta – Potrafimy Zwyciężać.**Powstanie Wielkopolskie**. Dziesięciu różnych wykonawców – od ciężkiego rocka, przez hip-hop po neo folk, śpiewając, opowiada historię jedynego zwycięskiego polskiego powstania.

O powstaniu płyty płyty rozmawiamy ze sprawcami całego zamieszania – Pawłem Śliwińskim z InvestCon Group oraz Gosią Kaczmarek z Fabryki Zespołów.

Radek Rakowski: Skąd wziął się pomysł, żeby pieniądze pochodzące z zupełnie innej działalności wyłożyć na produkcję muzyczną?
Paweł Śliwiński: Wszyscy jesteśmy Wielkopolanami i każdy z nas czuje z tego dumę. Po drugie jeżeli słuchamy radia, oglądamy telewizję, to cały czas mamy hołd wszelkiego rodzaju tragediom narodowym, a powinno się pokazywać pozytywne wzorce. I to jest główny motyw, który wynika z potrzeby wykrzyczenia tego, że jedyne powstanie, które się udało - było tutaj. Pokazania, że potrafimy robić coś pozytywnego, tak samo, jak robimy w firmie InvestoCon Group.

Ale wiem, że pomysł nie jest nowy…

Paweł Śliwiński: Chodziłem z nim po rynku poznańskim kilka lat temu, bo miałem takie marzenie, żeby na 90. rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego tego typu płyta powstała. Wtedy myślałem, że będzie to zupełnie inna warstwa muzyczna. Marzyło mi się, żeby pokazali się na niej ludzie, którzy z Wielkopolski wyszli – na przykład Marek Piekarczyk, Lombard, Kora ze Swarzędza, Hania Banaszak… U kilku ludzi był entuzjazm, ale nie poszło nic dalej, mówili „fajnie by było, ale…”

Dopiero spotkanie z Fabryką Zespołów pokazało, że jest możliwość połączenia dwóch klocków, które są niezbędne, aby taką płytę zrobić. Raz – entuzjazm Fabryki, jeśli chodzi o kwestie muzyczne, przegląd całego rynku i entuzjazm nas, jako firmy, która ma potrzebę pokazania, że nie trzeba być w Warszawie, aby zwyciężać, że można być w Wielkopolsce, na tej przysłowiowej prowincji. Jesteśmy firmą z rynku kapitałowego, który prawie w całości – giełda, wszystkie firmy wokół niej - są w Warszawie. Jesteśmy jednym z wyjątków, który w Warszawie nie jest, a potrafi na tym rynku wiele zrobić.

Czy trudno było przekonać tak różnych wykonawców do pojawienia się na jednej płycie?

Gosia Kaczmarek: Zanim próbowaliśmy przekonać, to musieliśmy wybrać te zespoły. Zeszło trochę czasu na ich znalezienie. Ale przekonać nie było trudno, bowiem każdy miał tę potrzebę przyłączenia się do tego projektu. Zespoły same kreowały utwory, my tylko wytyczyliśmy ścieżki historyczne, w których miały się poruszać. Natomiast one same i kompozycyjnie i tekstowo tworzyły całość.

Paweł Śliwiński: Często byliśmy zaskakiwani, bo wcześniej nie mieliśmy wpływu na treść i muzykę.

Gosia Kaczmarek: Płyta miała być przedstawieniem całości Powstania Wielkopolskiego. Od początku, od pierwszego do ostatniego utworu, jest przeplatana słowno-muzycznie. Tam jest część historyczna i część muzyczna. Zespoły zostały wplecione w odpowiedni fragment powstania.

Teraz przed wszystkimi osobami zaangażowanymi w powstanie płyty najważniejszy moment, bowiem gotowy album 4 listopada trafi do sklepów.

Gosia Kaczmarek: Płyta będzie dostępna we wszystkich empikach w Polsce.

Paweł Śliwiński: Jeżeli coś jest sprzedawane w empiku to oznacza, że to jest profesjonalne, że to nie jest amatorszczyzna. Bo do empiku nie jest łatwo wejść z różnych względów, a jednym z nich jest to, że Empik stara nie sprzedawać czegoś, czego by się wstydził.

Ale sprzedaż sklepowa to nie jedyne do czego się przygotowujecie.
Gosia Kaczmarek: Chcemy trafić do szkół, żeby edukować młodzież. W czwartek mieliśmy spotkanie z panami z Towarzystwa Pamięci Powstania Wielkopolskiego i oni mówili, że edukacja w Polsce wygląda tak, że w książkach na temat Powstania Wielkopolskiego są dosłownie dwa zdania. Marzy mi się, żeby ta płyta trafiła na lekcje historii i żeby młodzież mogła nie tylko z podręczników czegoś się dowiedzieć.

Paweł Śliwiński: Liczymy na to, że odbiorcy płyty podejdą do niej z entuzjazmem i tak jak na Facebooku ktoś zaznacza „lubię to” i dzięki temu inni wiedzą, że jest to coś warte, tak samo będzie z tą płytą. Widzimy entuzjazm wielu ludzi, którzy stają się sprzedawcami idei, którzy uważają, że warto aby ta idea, słowa, które są na płycie, ta muzyka, dotarła do jak największego grona osób. Przykładem jest mecz Lech – Korona, gdzie nie trzeba było nic tłumaczyć, bo pomysł wyszedł od młodych ludzi, że jest to na tyle ciekawe i muzycznie i pod względem tekstowym, ze warto promować – kilka razy utwór Sandalsów był puszczony z informacją, ze podczas meczu Lech – Legia, będzie można przedpremierowo kupić płytę.


Potrafimy Zwyciężać. Powstanie Wielkopolskie zawiera utwory: Za wolność – Luxtorpeda, Sen 1918 - Marshantia Dorren, Blask - K=I=W=I, Hurra – Babilon, 27 - [deleted], Zmienić rzeczywistość - Enoly & Enrikle, Marsz ku wolności - The Sandals, Poznańczyk - Slums Attack, Wystarczy chcieć - Erijef Massiv, Westfalunka - Nowy Folklor Afro-Polski.

W sprzedaży od 4 listopada 2011, cena sklepowa: 29,90 zł

Mecenasem wydawnictwa jest firma InvestCon Group SA.

Honorowego patronatu udzielili marszałek województwa wielkopolskiego i miasto Poznań. Partnerami - Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Wielkopolskie Muzeum Walk Niepodległościowch, Owsiak.net, empik i Izabelin studio. Patronami medialnymi – Polska. Głos Wielkopolski, TVP Poznań, radio Merkury, radio Afera, dlastudenta.pl oraz MM Moje Miasto Poznań.

Posłuchaj wersji demo piosenki Za Wolność Luxtorpedy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto