Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Most Dworcowy do remontu. Co się zmieni?

Grzegorz Okoński
Most Dworcowy będzie przebudowany
Most Dworcowy będzie przebudowany Waldemar Wylegalski
Most Dworcowy czeka remont. Na razie w grę wchodzą dwa warianty przebudowy.

Inwestorem zastępczym w imieniu miasta jest spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie i to ona ogłosiła przetarg na wykonawcę projektu przebudowy. Podmioty, które będą chciały w nim wystartować, muszą złożyć oferty do 21 maja. Zwycięzca otrzyma na początku zadanie inwentaryzacji północnej (bliższej centrum miasta) nitki mostu, wraz z oceną stanu technicznego elementów nitki mostu.

Przetarg przewiduje przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy chodnika na północnej części mostu Dworcowego, jak głosi dokumentacja: „polegającej na jego poszerzeniu w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”, a także drugiego potencjalnego wariantu: „przebudowy całości mostu Dworcowego (północnego) w tym również poszerzenie konstrukcji w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”.

Zobacz też: Poznański Rower Miejski: Nowa stacja w rejonie zajezdni tramwajowej na Starołęce

Wykonawca projektu musi uwzględnić m.in. rozbiórkę i budowę nowej kapy pod chodnik i ścieżkę rowerową, rozbiórkę nawierzchni jezdni, budowę nowego szczelnego systemu odwodnienia czy wykonanie nowej izolacji płyty pomostowej. Odnowiona nitka ma otrzymać dwuwarstwową bitumiczną nawierzchnię jezdni z elementami asfaltu twardolanego przy krawężniku. Projekt ma także objąć przebudowę schodów dla pieszych z ul. Dworcowej, wykonanie nowego oświetlenia zgodnie z warunkami i wytycznymi ZDM, jak również wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu (takich jak bariery, balustrady, osłony przeciwporażeniowe).

Projekt koncepcyjny wraz z uzyskanymi warunkami od miasta i PKP ma być gotowy w ciągu 150 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, a kompletna dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – w ciągu 550 dni od podpisania umowy.

Zobacz też: Lex Uber: Senat zaproponował poprawki, ustawa wraca do Sejmu. Co z nowym prawem dla taksówkarzy i innych przewoźników? [UBER, BOLT]

Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że północną nitkę obiektu tworzy ośmioprzęsłowa konstrukcja o długości blisko 200 metrów, w ciągu ul. Matyi, nad torami kolejowymi stacji Poznań Główny oraz ulicami Dworcową i Składową. Sam most składa się bowiem z dwóch niezależnych wiaduktów: budowa pierwszego rozpoczęła się w 1908 roku, podczas gdy drugi oddano do użytku w roku 1992.

Sprawdź też:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto