18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Przystanek PST przy Dworcu Zachodnim [ZDJĘCIA]

Robert Domżał
Na budowie linii PST tempo prac mocno ogranicza mróz. Pierwsze tramwaje mają jednak wjechać na nowy przystanek przy Dworcu Zachodnim  pod koniec czerwca
Na budowie linii PST tempo prac mocno ogranicza mróz. Pierwsze tramwaje mają jednak wjechać na nowy przystanek przy Dworcu Zachodnim pod koniec czerwca Robert Domżał
Pod koniec czerwca pierwsze tramwaje wjadą na przystanek powstający przy Dworcu Zachodnim w Poznaniu. Na razie mróz uniemożliwia ułożenie ostatniego odcinka szyn.

Zakończono montaż ruchomych schodów, którymi w niedalekiej przyszłości będzie można zjeżdżać z Dworca Zachodniego do tunelu prowadzącego w kierunku Dworca Głównego oraz peronów. Dlaczego schody nie działają? Ponieważ nie podłączono jak na razie prądu. Umowę z energetykami musi podpisać miasto Poznań. Ale miastu pewnie się zanadto nie spieszy, ponieważ jak wyliczono tylko w tym roku prąd niezbędny do uruchomienia schodów, wind a także przepompowni jaką wybudowano, by tunel nie był zalewany będzie kosztował około 2 mln 600 tysięcy złotych.

Zobacz też: Przedłużenie PST do Dworca Zachodniego

Na razie w tunelu prowadzącym do przystanku PST trwają prace.
- Część ścian tunelu wyłożono już kamiennymi płytami. Ściany pozostałej części tunelu zostaną otynkowane, gdy tylko temperatura powietrza będzie powyżej 5 stopni C. Gotowe są toalety. W wiacie przystankowej układane są szyny tramwajowe. Musimy jeszcze zamontować w wiacie jedną szklaną ścianę. Będzie ona osłaniały schody prowadzące z peronu do tunelu przed deszczem - wyjaśnia Jan Helak z firmy Jacobs zajmującej się nadzorem budowy. Mróz uniemożliwia ułożenie 25 metrów szyn tramwajowych.

Najtrudniejszym momentem dla linii PST będzie najprawdopodobniej rozbiórka Mostu Uniwersyteckiego. To właśnie z tego powodu zmieniono sposób montażu trakcji tramwajowej. Zamiast podwieszać ją pod most zostanie ona rozpięta na dodatkowo ustawianych słupach. Sam Most Uniwersytecki prawdopodobnie rozbierany będzie we wrześniu. Termin rozbiórki w znacznym stopniu uzależniony jest jednak od kolejarzy. Wyznaczą oni czas rozbiórki, tak jak wyznaczali terminy na budowie dworca kolejowego. Pod Mostem Uniwersyteckim przejeżdżają pociągi udające się w stronę Warszawy oraz Szczecina. Mogą one dojeżdżać do poznańskiego Dworca Głównego inną trasą, czyli przez Franowo, ale oznacza to wydłużenie czasu ich jazdy.

Widzisz coś ciekawego, zaskakującego, dziwnego? Pisz na [email protected], dodaj swój artykuł lub zostaw nam wiadomość na Facebooku


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto