Mowa o wagonie N 2024. Został wyprodukowany w 1951 roku w gdańskiej Stoczni Północnej. Na przełomie lat 60. i 70. przeszedł modernizację. I w takim stanie przetrwał do końca roku 1992.
Gdy został wycofany z eksploatacji, służył jako holownik uszkodzonych tramwajów. W 2008 roku został wpisany do ewidencji zabytków ruchomych.
Polecamy: Kawiarenki w tramwajach? To możliwe! [ZDJĘCIA]
- Marzy nam się wyremontowanie tego tramwaju - przyznaje Krzysztof Dostatni, prezes Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych w Poznaniu. - Przy wsparciu MPK moglibyśmy rozpocząć prace jeszcze w tym roku. Koszt szacujemy na około 500 tys. zł.
Ale to nie jedyny tramwaj, jaki czeka na remont. Na terenie zajezdni przy Głogowskiej stoi również Heidelberg KSW, a także tramwaj, który kilka lat temu znaleziono na terenie ogródków działkowych (służył za altankę). To Carl Weyer.
Aby wesprzeć renowację starych tramwajów, może przekazać na nie 1 proc. podatku. W odpowiedniej rubryce można należy wpisać: Klub Miłośników Pojazdów Szynowych (nr KRS: 0000074961).
Można też wpłacić dowolną kwotę na konto klubu. 43 1240 6582 1111 0010 2479 7709 w tytule wpisując RATUJMY STARE BIMBY!
Twórz Nasze Miasto razem z nami. Pisz na [email protected] lub zostaw nam wiadomość na facebooku
ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?