Konkurs „Przystanek jak malowany” to pomysł Grupy Inicjatywnej Mieszkańców „Przystanek Folwarczna”. Celem konkursu jest przeciwdziałanie aktom wandalizmu. Chodzi bowiem nie tylko o to, by poprawić estetykę przystanków, ale głównie o to, aby poprzez walor edukacyjno-wychowczy akcji wpłynąć na kształtowanie postaw młodych ludzi, którzy najczęściej są niechlubnymi autorami dewastacji.
Dlatego to właśnie młodzież miała zdecydować, jak należy pomalować przystanki znajdujące się przy skrzyżowaniu ulic Kórnickiej i Jana Pawła II, które były wyjątkowo mocno zdewastowane.
Do akcji zgłosiło się 7 placówek:
1. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4 na os. Czecha
2. Młodzież ze Stowarzyszenia Folwarczna
3. Zakład poprawczy przy ul. Wagrowskiej
4. Szkoła podstawowa nr 51 na os. Lecha
5. Dom Kultury „Orle Gniazdo”
6. Szkoła podstawowa nr 6 na os. Rusa
7. Klub młodzieżowy „Szóstak”
Młodzież przygotowała w sumie 28 projektów, na które mogli głosować internauci. Głosowanie na najlepszy projekt trwało od 20 listopada do 1 grudnia. Internauci nie zawiedli, oddając w sumie ponad 5 tysięcy głosów. Projekty wybrane ich głosami posłużą do odnawiania przystanków.
- Mamy nadzieję, że akcja przyniesie skutek bardziej dalekosiężny, że wpłynie na świadomość młodzieży, która spojrzy na miejską infrastrukturę jak na wspólne dobro – przyznaje Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. – Na usuwanie skutków wandalizmu na samych tylko przystankach tramwajowych trzeba było przeznaczyć w ubiegłym roku 280 tysięcy złotych. Można by było za to kupić kilkadziesiąt niewielkich, ale chroniących przed deszczem i wiatrem wiat przystankowych.
Łącznie zostanie pomalowanych 7 wiat przystankowych, czym zajmie się także młodzież. Prace mają się rozpocząć, kiedy tylko pozwolą na to warunki pogodowe.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?