Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strajk pasażerów kolei: Podróżni korzystają z pociągów

Redakcja
MagdaPawlak
7 września z podróży pociągiem miało skorzystać mniej osób. Jednak niewiele osób zdecydowało się na rezygnację z tej formy transportu.
Na MM Moje Miasto Poznań każdy może publikować swoje materiały i wygrywać pieniądze! Co miesiąc ze wszystkich materiałów Dziennikarzy Obywatelskich opublikowanych na łamach mmpoznan.pl wybieramy najlepsze, a ich autorów nagradzamy! Każdego miesiąca w ten sposób rozdzielamy 500 zł! Przeczytaj wiecej o konkursie Tym żyje miasto!

Strajk pasażerów PKP zapowiadany był od dawna na Facebooku. Poparcie zadeklarowało tam ponad 30 tysięcy osób, ale od początku wątpliwe było, aby faktyczna taka liczba osób planujących w środę podróż pociągiem, rzeczywiście celowo z niej zrezygnowała. W środę podróżni zdani na jeden środek lokomocji, jak zwykle stawili się na dworcach.

- Nie miałam innego wyjścia – mówi Aga, tegoroczna maturzystka. – Do szkoły muszę dojechać, a innego środka lokomocji nie mam do wyboru.

- Pociąg marzeń to taki, w który przyjeżdża punktualnie i są wolne miejsca – dodaje Ola. – Najgorsze są opóźnienia, gdy nie dzieje się nic, co mogłoby utrudnić jazdę pociągu, a on i tak się spóźnia.

Twórcy wydarzenia jednak przewidzieli taką sytuację. Protest nie miał być atakiem na Polskie Koleje Państwowe, jego celem było zwrócenie uwagi na to, w jakich warunkach podróżują Polacy.

Punktualność to jedno z postulatów, które znalazły się na na Facebooku. Podróżni przede wszystkim domagają się czystości i, jak to określają, godnych, ludzkich warunków w pociągach wszystkich spółek.

- Facebookowa strona "Płacę i wymagam ludzkich warunków w PKP" powstała chyba zimą 2010 roku - mówi w rozmowie z MMTrojmiasto.pl jeden z organizatorów akcji. - To był ciężki czas dla wszystkich korzystających z kolei - straszliwa zima, fatalne warunki w pociągach. Raz za zimno, raz za gorąco, olbrzymie spóźnienie i kompletna bezradność niemal wszystkich kolejarzy. Natomiast sam strajk pasażerów PKP jest pewnego rodzaju odpowiedzią na strajk kolejarzy. Oni domagają się podwyżek, lepszych warunków zatrudnienia, ale nigdy, od żadnego związkowca nie słyszeliśmy, żeby martwili się o to, w jakich warunkach wożą ludzi.

- Co do postulatów, to oczywiście zgadzamy się z tym, że trzeba dążyć do polepszenia jakości usług - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. - Jeśli pasażerowie mają zastrzeżenia do naszych standardów, mogą nas o tym powiadomić. Chociażby wysyłając maila na adres [email protected] do naszego działu reklamacji. Czekamy na uwagi. Prosimy jednak o konkretne opisy, gdzie i w jakim pociągu został zauważony problem.





od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto