- Przygotowaliśmy już koncepcję zmian, które przedstawimy mieszkańcom do zaopiniowania - mówi Eugeniusz Bajer z Zarządu Dróg Miejskich.
Co czeka kierowców i pieszych oprócz ograniczenia dopuszczalnej prędkości do 30 km/h? - Przygotowaliśmy kilka ważnych zmian, które będą miały zdecydowany wpływ na uspokojenie ruchu w centrum miasta - zapowiada Łukasz Walter z Biura Inżynierii Transportu, które opracowało koncepcję powiększenia strefy.
Najważniejsza jest zmiana organizacji ruchu na Al. Marcinkowskiego pomiędzy Świętym Marcinem a ul. Podgórną. Ten odcinek zostanie wyłączony z ruchu samochodowego. Dalej natomiast ma być zlikwidowany skręt w lewo w pl. Wolności przy Hotelu Rzymskim. Nie będzie można też przejechać całą ul. Rataj-czaka. Jadąc od strony ul. 3 Maja (pl. Wolności) będzie można dojechać tylko do Świętego Marcina. Tam trzeba będzie skręcić w prawo lub lewo. Jazda na wprost zostanie zakazana. - Dzięki temu będzie można stworzyć przy skrzyżowaniu dodatkowy przystanek tramwajowy - stwierdza Eugeniusz Bajer.
Według drogowców strefa Tempo 30, która obowiązuje już w rejonie pl. Wolności i Cyryla Ratajskiego, sprawdza się. - Kierowcom największy kłopot sprawia wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych pomiędzy pl. Wolności a ul. Nowowiejskiego i 3 Maja - stwierdza Eugeniusz Bajer. I dodaje, że nie doszło tam do żadnego wypadku.
Zobacz też: Strefa Tempo 30 w Poznaniu: informacje, zdjęcia
Przygotowanie samego projektu powiększenia strefy ma kosztować około 150 tys. zł.
Samochody nie wjadą na część Al. Marcinkowskiego i będzie można przejechać całą ul. Ratajczaka. Czekają nas duże komunikacyjne zmiany
Skomentuj:
Strefa 30 w Poznaniu zostanie powiększona? [MAPKA]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?