Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sylwester się nie podobał? Złóż reklamację!

Redakcja
Impreza sylwestrowa to taka sama usługa, jak każda inna i może podlegać reklamacji, a jeśli organizator zmienia istotne warunki – możemy zrezygnować, otrzymując wszystkie poniesione koszty!

Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową, zawieramy umowę, a często jej najprostszym potwierdzeniem jest bilet wstępu. Organizatora imprezy sylwestrowej obowiązują takie same prawa jak wszystkich innych przedsiębiorców świadczących usługi.

Do rzadkości należy zawieranie umowy pisemnej w przypadku kupna imprezy sylwestrowej – bez niej będzie trudno udowodnić niewywiązanie się organizatora ze swoich zobowiązań. Jeśli mamy tylko bilet, warto, abyśmy mieli także poświadczone przez organizatora szczegóły imprezy takie jak np. ilośc ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki. Podobnie jak w przypadku wycieczek w umowie powinny być także zawarte szczegółowe warunki jej realizacji – z kim jest zawierana, koszt wykonania usługi i termin realizacji oraz kary wynikające z niewywiązania się organizatora z umowy.

Kiedy należy się zwrot kosztów imprezy?

Musimy pamiętać, że nie tylko organizator ma obowiązki z powodu sprzedania nam udziału w sylwestrowej imprezie. Jeśli zrezygnujemy nagle z udziału w niej musimy liczyć się z tym, że nie dostaniemy zwrotu całości albo części pieniędzy za bilet.

– W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków – wyjaśnia Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. – Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy: miejsca, ceny, programu itp. doszło z winy organizatora, to powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

Tym, którzy zamierzają spędzić sylwestra na stoku, UOKiK przypomina, że za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.

Organizator zawsze odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni

Warto wiedzieć o tym, że pozostawione rzeczy w szatni powinny być bezpieczne – niezależnie od tego, czy rzecz dotyczy zabawy sylwestrowej, czy też zwyczajnego wyjścia do kina, teatru czy też klubu. Napis, zgodnie z którym w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności jest niezgodny z prawem.

– Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni – tłumaczy Małgorzata Cieloch. – I to nie tylko wtedy, gdy jest płatna.

U fryzjera czy kosmetyczki też mamy prawa!

Przed wyjściem na imprezę zazwyczaj odwiedzamy fryzjera czy kosmetyczkę, korzystamy z usług krawca czy też pralni. Musimy wiedzieć, że cenniki powinny być umieszczane w miejscach ogólnodostępnych i widocznych dla konsumentów, a ceny za usługi powinny być podawane wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu świadczenia.

Nienależyte wykonanie usługi – niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny możemy reklamować.

– Na podstawie kodeksu cywilnego konsument może zażądać od wykonawcy naprawy usługi i wyznaczyć termin na dokonanie tej czynności – wyjaśnia Małgorzata Cieloch. – Jeżeli przedsiębiorca nie usunie wady w wyznaczonym przez nas czasie lub nie jest to możliwe z innych przyczyn, mamy prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconej kwoty.

Odstąpienie od umowy jest możliwe, jeśli wada jest istotna (np. trwała spaliła włosy, zamiast koloru blond wyszedł inny, zabieg kosmetyczny spowodował chorobę itp.). Możemy domagać się odszkodowania, jeżeli w związku z wadliwym wykonaniem usługi narażeni zostaliśmy na dodatkowe koszty, np. skorzystanie z usług innego przedsiębiorcy. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie.

Gdzie szukać pomocy?

Co zrobić jeśli organizator nie dotrzymał umowy? Reklamować ją! Jeżeli usługa została wykonana niezgodnie z umową należy złożyć reklamację do organizatora. Jeżeli przedsiębiorca nie chce respektować praw o bezpłatną pomoc, możemy poprosić miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów, a bezpłatne porady udzielane są również przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod numerem telefonu 0 800 800 008.




sprawdź, co możesz wygrać
informacje, relacje

sprawdź
gdzie się bawić
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto