Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tzadik Poznań Festiwal już od 22 lipca! - program, wykonawcy, bilety

Redakcja
Piotr Wołoszyk / mat. prom.
Piąta edycja festiwalu Tzadik – Nowa Tradycja Żydowska rozpocznie się już 22 lipca. Przez trzy dni Poznań znowu wypełni sztuka inspirowana bogactwem kultury żydowskiej.

Festiwal został podzielony na dwa tematyczne cykle: muzyczny i filmowy. Impreza zgromadzi wybitnych zagranicznych i polskich artystów muzyki i filmu, twórców z dużym dorobkiem artystycznym, jak również młodych, początkujących artystów zafascynowanych bogactwem kultury żydowskiej.

Tzadik Filmowy jak co roku poświęcony jest narodowi żydowskiemu, jego tradycji, tożsamości narodowej i kulturowej oraz historii, zarówno współczesnej jak i na przestrzeni dziejów.

Tak jak w latach poprzednich podczas tegorocznej edycji trwać będzie przegląd filmów nagrodzonych na 5. i 6. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Żydowskie motywy”. Organizatorzy imprezy chcą, aby dzieła kinematograficzne na tematy żydowskie docierały zwłaszcza do młodej widowni, która stoi dziś również przed trudnymi problemami współczesności, jak terroryzm, nietolerancja i nienawiść.

W tym roku salą kinową (tak jak w ubiegłym) będzie sala audiowizualna Małego Domu Kultury w klubie Dragon, mieszcząca około 100 osób na miejscach siedzących. Selekcji filmów dokonał Piotr Forecki, politolog z Zakładu Kultury Politycznej Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Zajmuje się kwestią niepamięci w dialogu polsko-żydowskim i retoryką antysemicką. Wszystkie projekcje poprzedzać będą jego prelekcje.

Program 5. Tzadik Festiwal – Nowa Tradycja Żydowska

Aby dowiedzieć się więcej o danym wykonawcy - kliknij w podświetlony link

22 lipca, piątek

godz. 17.00 – 19.30, Mały Dom Kultury - Klub Dragon, ul. Zamkowa 3, Poznań, wstęp wolny
przegląd filmów nagrodzonych na 5 i 6 Edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego "Żydowskie motywy"

godz. 20.00, Estrada Poznańska - Scena na Piętrze, ul. Masztalarska 8, bilet 50  zł

Undivided

&

Perry Robinson

(USA)

Wacław Zimpel

(PL): klarnet, klarnet basowy, tarogato

Bobby Few

(USA): fortepian

Mark Tokar

(UKRAINA): kontrabas

Klaus Kugel

(GER): perkusja, perkusjonalia

Perry Robinson

(USA): klarnet

godz. 22.00, Mały Dom Kultury - klub Dragon, ul. Zamkowa 3, bilet 20  zł

Mikołaj Trzaska solo

NOWY WIEK AWANGARDY na Tzadik Poznań Festiwalu

Mikołaj Trzaska

: klarnet basowy, saksofon altowy, saksofon C-melody, tarogato

23 lipca, sobota

godz. 16.00 – 19.30, Mały Dom Kultury - klub Dragon, ul. Zamkowa 3, wstęp wolny
przegląd filmów nagrodzonych na 5 i 6 Edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego "ŻYDOWSKIE MOTYWY"

godz. 19.30, klub Meskalina, Stary Rynek 6, bilet 20  zł

Daktari

Olgierd Sokalski: trąbka
Mateusz Franczak: saxofon tenorowy
Miron Grzegorkiewicz: gitara
Maciej Szczepański: bass
Robert Alabrudziński: perkusja

godz. 22.00, klub Meskalina, Stary Rynek 6, bilet 30  zł
Żydowski Surf

Raphael Roginski

: gitara
Bartlomiej Tycinski: gitara

Macio Moretti

: bas
Ola Rzepka: perkusja

24 lipca, niedziela

godz. 16.00 – 19.30, Mały Dom Kultury - klub Dragon, ul. Zamkowa 3, wstęp wolny
przegląd filmów nagrodzonych na 5 i 6 Edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego "ŻYDOWSKIE MOTYWY"

godz. 20.00, Dziedziniec Muzeum Archeologicznego, ul. Klasztorna / Wodna, bilet 20 zł

Meadow Quartet

(PL)
Marcin Malinowski: klarnet
Michał Piwowarczyk: altówka
Piotr Skowroński: akordeon
Jarosław Stokowski: kontrabas

godz. 22.00, Dziedziniec Muzeum Archeologicznego, ul. Klasztorna / Wodna, bilet 40 zł

Perry Robinson

(USA) /

Michael Zerang

(USA) /

Raphael Rogiński

(PL) / Wacław Zimpel (PL)
Muzyka Żydów z Jemenu
Perry Robinson: klarnet
Michael Zerang: instrumenty perkusyjne
Raphael Rogiński: gitara
Wacław Zimpel: klarnet, klarnet basowy, tarogato

Karnet na Poznań Tzadik Festiwal 2011 – 150 zł

Artyści 5. Tzadik Festiwal – Nowa Tradycja Żydowska

Bobby Few

- pianista, kompozytor. Urodził się w Cleveland, 21 października 1935 r. w rodzinie o muzycznych i religijnych tradycjach. W wieku 7 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie, a nieco później - teorii muzyki i kompozycji w Cleveland Institute of Music.

W wieku szesnastu lat zaczął grywać w jazzowych klubach swojego rodzinnego miasta i miał tam okazję m.in. akompaniować Elli Fitzgerald.

Wkrótce też stworzył swoje pierwsze zespoły (Trio i Quartet). Na początku lat 60-tych, zaproszony przez Alberta Aylera przeniósł się do Nowego Jorku gdzie uczestniczył w pierwszych nagraniach płytowych (Booker Ervin "The In Between" - BLUE NOTE oraz Albert Ayler "Music Is The Healing Force of the Universe" - IMPULSE). Równolegle rozpoczął także współpracę w Brookiem Bentonem - bluesowym piosenkarzem. Wkrótce też został zatrudniony jako pianista w Playboy Club gdzie koncertował m.in. z Archie Sheppem, Kennym Clarkiem, Frankiem Wrightem, Joe Hendersonem, Woodym Shaw, Sunnym Murrayem, Rolandem Kirkiem, Natem Adderleyem, Frankiem Fosterem, Davidem Murrayem, Billem Dixonem, Albertem Aylerem czy Stevem Lacym, w którego zespole nagrywał i koncertował od 1980 do 1992. Równolegle prowadził własne trio i kwartet nagrywając kilka albumów dla wytwórni CIMP. Od lat mieszka w Paryżu. W ciągu trwającej wiele lat kariery grał i nagrywał płyty z największymi luminarzami jazz - prócz wyżej wymienionych dodać do nich należy Alana Silvę, Anthony'ego Braxyona, Jopsepha Jarmana, Wilbera Morrisa, Noah Howarda, Roya Campbella, Sabira Mateena, Zusaan Kali Fasteau, Roscoe Mitchella czy Michela Portala.

**

Klaus Kugel**

jeden z najbardziej cenionych i doświadczonych niemieckich perkusistów. Ukończył School of Jazz w Monachium. W roku 1989 rozpoczął trwającą po dziś dzień współpracę z litewskim saksofonistą Petrasem Vysniauskasem (m.in w ramach Ganelin Trio Priority). Stały współpracownik całej plejady najwybitniejszych jazzowych awangardzistów - grał i nagrywał m.in. z Karlem Bergerem, Tomaszem Stańko, Charlim Mariano, Kentem Carterem, Michelem Pilzem, Theo Jörgensmannem, Kennym Wheelerem, Bobo Stensonem, Glenem Moorem, Stevem Swellem, Sabirem Mateenem, Robertem Dickiem, Kenem Filiano,

Peterem Evansem, Brucem Eisenbeilem, Perrym Robinsonem, Albrechtem Maurerem, Arkadym Shilkloperem, Sironem, Ericiem Vloeimansem, Burtonem Greenem, Hilliardem Greenem, Vijay'em Iyerem, Charlesem Gaylem, Johnem Lindbergiem, Herbem Robertsonem, Louie Belogenisem, Matthew Shippem, Williamem Parkerem, Bobbym Few.

Mark Tokar

ukończył studia na Politechnice Lwowskiej. Później studiował w Szkole Muzycznej im St. Ludkiewicza we Lwowie (gitara klasyczna). Równocześnie rozpoczął grę na kontrabasie. W latach 2002-2004 wielokrotnie uczestniczył w warsztatach jazzowych w Krakowie pod kierunkiem M.Parkinsona. W roku 2006 w ramach stypendium Gaude Polonia od ministra kultury Rzeczypospolitej studiował w Akademii Muzycznej im K.Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzowym pod kierunkiem prof. Jacka Niedzeli.

W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor artystyczny i współorganizator ukraińsko-polskiego festiwalu "Jazz Bezz". Organizował także serie koncertów filharmonicznych "Metro Jazz" we Lwowie. Występował jako basista z rożnymi formacjami w Niemczech, Czechach, Polsce, Ukrainie, Rosji. Członek lwowskiej formacji Dzyga Jazz Quintet. Jest także twórcą i liderem międzynarodowych projektów Leo'm'art i Mark Tokar Quintet. Uczestnik projektów "Resonance" Kena Vandermarka i "Five Spot". Grał i nagrywał z Kenem Vandermarkiem, Robertą Piket (USA), Klausem Kugelem, Arkadijem Shylkloperem (Niemcy), Petrasem Visniauskasem (Litwa), Mirceą Tiberianem (Rumunia), Mazzolem, Mikołajem Trzaską (Polska), Wacławem Zimplem (Polska), Davem Rempisem (USA), Timem Daisym (USA), Yurijem Yaremczukiem (Ukraina).
www.marktokar.info

Perry Robinson

nowojorski klarnecista, będący jednym z najbardziej znaczących muzyków tego instrumentu w historii jazzu. Przez lata swojej działalności na międzynarodowej scenie, współpracował z najwybitniejszymi osobowościami w historii muzyki improwizowanej, między innymi z Henry Grimesem, Billem Dixonem, Nana Vasconcelos, Carla Bley, Archie Sheppem, Charlie Hadenem, Anthony Braxtonem.

Uczestniczył w niezliczonych sesjach nagraniowych dla wielu najbardziej prestiżowych wytwórni, a jego styl jest dzisiaj symbolem nowoczesnego klarnetu, znajdując sobie wielu naśladowców na całym świecie. Dla słynnej nowojorskiej wytwórni Tzadik prowadzonej przez Hojna Zorna zarejestrował dwa albumy w tym „Ancestors, Mindreles, Nagila Monsters” z formacją Klez-Edge, w skład której wchodzi także wokalista Marek Bałata.

Undivided

to sztandarowy, międzynarodowy kwartet prowadzony przez Wacława Zimpla. Obok klarnecisty kwartet tworzy niezwykła sekcja rytmiczna: Klaus Kugel - jeden z najwybitniejszych muzyków europejskiej awangardy (współpracował m. in. z Bobo Stensonem czy Tomaszem Stańko) oraz Mark Tokar - wybitny ukraiński kontrabasista (nagrywa m. in. z Kenem Vandermarkiem, Yurijem Yaremchukiem, Stevem Swellem). Czwarta osoba to legenda wangardowej sceny - Bobby'ego Few, spadkobierca pianistyki Theloniousa Monka i Buda Powella. Amerykański pianista zapisał się w historii jazzu nowoczesnego, nagrywając niezapomniane płyty - jeszcze w latach 60. i 70. z takimi osobistościami jak Albert Ayler, Steve Lacy, Archie Shepp, Frank Wright. Pierwsza nagrana przez nich płyta ("Passion", Multikulti Project 2010) zebrała entuzjastyczne recenzje wśród krytyków z całego świata oraz "Honorable Mention" (wyróżnienie) przyznawane przez krytyków amerykańskich skupionych wokół All About Jazz - New York.
Undivided powraca w nowym, kwintetowym wcieleniu, zapraszając do współpracy jednego z najbardziej znanych klarnecistów - Perry'ego Robinsona, mającego w swoim dorobku koncertyu i nagrania z Henry Grimesem, Billem Dixonem, Nana Vasconcelos, Carla Bley, Archie Sheppem, Charlie Hadenem czy Anthony Braxtonem, ale także twórczo czerpiącym z muzyki żydowskiej i klezmerskiej. Dla słynnej nowojorskiej wytwórni Tzadik prowadzonej przez Hojna Zorna zarejestrował dwa albumy w tym "Ancestors, Mindreles, Nagila Monsters" z formacją Klez-Edge, w skład której wchodzi także wokalista Marek Bałata.
Undivided to próba opisu poprzez muzyką różnych stopni świadomości człowieka. Sposób organizacji materii dźwiękowej w muzyce Zimpla, nawiązuje do tradycji free jazzu, muzyki ludowej różnych kultur oraz do nowoczesnych technik kompozytorskich współczesnej klasyki. Perry Robisnon wnosi w kompozycje Wacława Zimpla odwołania do nieistniejącego już świata żydowskich muzykantów, tchnącego czasem nostalgią, a czasem ekstatycznym wprost uniesieniem; tworząc - niejako przy okazji - wraz z Wacławem jeden z najbardziej wirtuozerskich klarnetowych duetów w historii gatunku.
Koncert będzie także okazją do prezentacji płyty kwintetu (zarejestrowanej podczas trasy koncertowej jesienią 2009 roku), która w tym właśnie dniu będzie miała swoją premierę.

Wacław Zimpel

- klarnecista, kompozytor. Ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską.

Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee,

Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim. Jego wspólny projekt z Timem Daisym "Four Walls" (w którym udział wzięli również Mark Tokar i Dave Rempis) został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu Diapazon.

Mikołaj Trzaska

saksofonista, klarnecista basowy i kompozytor, wyrósł na gruncie yassu - artystyczno-społecznego ruchu, który na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu polskiego jazzowego środowiska. Wraz z grupą przyjaciół muzyków, zmienili oblicze polskiej muzyki jazzowej. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości, oraz równie kreatywnego Łoskotu. Choć impet yassu dawno wygasł, dzięki swojemu unikalnemu językowi muzycznemu, stał się znaczącą postacią międzynarodowej sceny muzyki improwizowanej.

Dziś jest liderem kwartetu klarnetowego IRCHA, międzynarodowego kwartetu - Inner Ear, członkiem orkiestry Resonance - Kena Vandermarka, Magic - Joe McPhee czy tria Shofar z Raphaelem Rogińskim i Maciem Morettim - wykonujacego muzykę żydowską. Przede wszystkim realizuje się na gruncie radykalnego współczesnego jazzu free. Podróżuje po świecie, współpracując z tuzami światowej improwizacji, m.in. z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Stevem Swellem, Timem Daisy, Peterem Friisem Nielsenem, Per Ake Holmlandreem, Clementine Gasser, Petem Ole Jorgensenem, Michaelem Zerangiem, Franzem Houtzingerem, Jayem Rosenem, Domikiem Duvalem, Markiem Sandersem. Nagrał około czterdziestu płyt.

Mikołaj Trzaska, solo

Nowy, solowy projekt Mikołaja Trzaski jest owocem jego fascynacji muzyką żydowską. Grając u boku Raphaela Rogińskiego w Shofarze Mikołaj odkrył fascynujący świat nigunów i frejlaksów wywodzących się z chasydzkiej tradycji i stanowiących podstawę repertuaru tria Shofar. Sam jednak odchodzi nieco od tradycji - cały czas utwory wywodzące się z religijnej tradycji żydowskiej obecne są w jego repertuarze, jednocześnie jednak, w oparciu o żydowskie skala, stara się on grac muzykę w pełni improwizowaną, powstającą "tu" i "teraz", będącą ekstatyczną afirmacją chwili i doświadczeniem religijnym równocześnie, przenosząc ogrom wiekowej tradycji i zamienianej ją w spontanicznie kreowane melodie. Cały czas pozostaje on znakomitym instrumentalistą potrafiącym w kreatywny sposób wykorzystywać swoje doświadczenie, poszerzając muzykę żydowską o elementy free jazzu, free improvu oraz muzyki współczesnej.

Daktari

to grupa improwizatorów. Ich muzyka to organiczna fuzja noise’owej energii z jazzowymi improwizacjami i folkowymi pieśniami. Wśród rozległych inspiracji zespołu można odnaleźć m. in. Sonic Youth, Gastr Del Sol, Andrew Hilla, Juliusa Hemphilla czy też Dona Cherry'ego. Mają też na swoim koncie bardzo dobrze przyjęty występ na festiwalu Nowa Muzyka Żydowska 2011, a w maju wystąpią w finale festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja.

Podczas koncertu przedstawią autorskie kompozycje pochodzące z debiutanckiej płyty "This is the last song I wrote about Jews. Vol.1". Wystąpią w składzie: Olgierd Dokalski – trąbka, Mateusz Franczak – saksofon, Miron Grzegorkiewicz – gitara, Maciej Szczepański – bas i Robert Alabrudziński – perkusja.

Macio Moretti


właściwie: Maciej Jerzy Moruś, perkusita, kompozytor i improwizator.

Lista muzyków, z którymi grał, bądź współpracował jest jeszcze dłuższa oraz – z powodu ilości – trudna do ustalenia (m.in. Patyczak, John Zorn, Paul Wirkus, Mikołaj Trzaska, Tymon Tymański, Wojtek Mazolewski, Pavel Fajt, Andrzej Załęski, Bartek Magneto, Fisz i Emade, Patryk Zakrocki, Norbert Kubacz, Paweł Szamburski, Wojtek Kucharczyk, Christophe Monniot, Karol Suka).

Współtwórca dwóch niezależnych oficyn wydawniczych: Zgniłe Mięso Records oraz Lado ABC. Wielokrotnie występował podczas kolejnych edycji festiwalu Weź to Wyłącz oraz w ramach Djazzpory i Galimadjazu.

Obecnie w trakcie nagrywania (wraz z Mikołajem Trzaską i Raphaelem Rogińskim) płyty tria Shofar dla Kilogram Records.

Raphael Rogiński


- gitarzysta, kompozytor, improwizator, animator kultury i badacz folkloru muzycznego. Urodzony w 1977 roku. Od 13 roku życia gra na gitarze elektrycznej.

Wykształcony jazzowo i klasycznie edukację uzupełniał o muzykologię i etnomuzykologię.

Od samych początków działalności twórczej, skupiony jest przede wszystkim na improwizacji wynikającej z jazzu i bluesa i na muzyce etnicznej i ludowej.

Miks tych dwóch dróg jest wyznacznikiem stylu jego twórczości pod względem kompozytorskim jak i wykonawczym. Głęboko związany z kulturą żydowską, szuka jej miejsca w swojej działalności. Z tych poszukiwań wynikają dwa projekty, których jest liderem, jest to Shofar i Cukunft. Jest także dyrektorem artystycznym festiwali przedstawiających nową kulturę żydowską takich jak Tikkun, Varshe, Mizrach, jak i konsultantem w ramach projektów z nią związanych. Prymitywna muzyka ameryki, blues i rock lat 60 to następna znacząca część inspiracji Rogińskiego która to przefiltrowana daje o sobie znać w zespołach jak i koncertach solo. Dogłębne analizowanie technik gitarowych, klasycznych gitarzystów bluesowych i znajomość instrumentarium lat 50 i 60 jest podstawą jego brzmienia. Z inspiracji muzyką eksperymentalną ameryki(Harry Partch,Henry Cowell i inni) powstał zespół Spinalonga.

Zgłębianie muzyki dawnej zaowocowało projektem "Rogiński gra Bacha", w którym to muzyka Bacha wykonana jest na gitarach preparowanych. Równolegle muzyk jest zaangażowany w projekty związane ze światową sceną nowego jazzu. Jego kompozycje, improwizacje lub interpretacje często ilustrują wydarzenia artystyczne - filmy dokumentalne i rysunkowe ( np. Man Ray, Viking Elling), performances (np. J. Kalina,), teatr tradycyjny i multimedialny (min. "Lothe Lachmann videoteatr "Poza", Teatr Stary w Krakowie) oraz słowo( np. Tadeusz Rożewicz, Mieczysław Myśliwski, Mieczysław Abramowicz, Andrzej Stasiuk). Koncertuje głównie w ramach projektów autorskich - występuje solo lub w lub jako lider zespołów. W tej chwili stale projekty muzyczne to wspomniane: Shofar ,Cukunft, Spinalonga, trio z Maciem Morettim i Marcinem Maseckim, duet Sisters oraz koncerty na gitarę solo. Grał i współpracował min. z: Kazuchisa Uchichashi, Le Quan Ninh, Noel Akchote, Frederic Blondy, Joe Giardullo, Keith Rowe, Axel Dorner, Thomas Lehn, Andrew Sharpley, John Edwards, John Tilbury, Brigit Ulher, Yale Strom , Tim Daisy, Dave Rempis, Mark Tokar, Mark Sanders, Clayton Thomas, Kris Wenders, Peter Jaquemyn, Wacław Zimpel, Emiter, Macio Moretti, DJ Lenar, Daniel Pigoński, Konstanty Usenko, Jarek Bester, Ireneusz Socha, Vadim O.Pavluk, Ryszard Latecki, Rafał Mazur, Piotr Bukowski, Arszyn, Mikołaj Trzaska, Maria Peszek. Bierze udział w warsztatach muzycznych, konkursach i festiwalach muzyki współczesnej np.: Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie, "Simcha" Wroclaw, Cztery Kultury Łódź, " Ha motiv Ha jehudi"Warszawa, "Rainbow Coalition Festival", Hanover USA, Warszawska Jesień, Gaudeamus Music Week Haga Holandia, Ars Electronica Linz Austria, "WUJ-ek" 2001 - 2005, Warszawa, G2 Music for creative chamber orchestra, "Villa Warszawa", NuFolk, Gdańsk, Święto muzyki Paryż, Pora Poezji i wiele innych.

Meadow Quartet


powstał w 2009 roku w Gdańsku w składzie Marcin Malinowski – klarnet, Michał Piwowarczyk – altówka, Piotr Skowroński – akordeon i Jarosław Stokowski – kontrabas.

Meadow to przestrzeń, która w powszechnym rozumieniu jest synonimem spokoju i radości, ale jest też ona obszarem nieustających zmian, przeobrażeń i współdziałania.

W powyższym kontekście Meadow Quartet to próba stworzenia płaszczyzny dla ścierających się wpływów: współczesnej kameralistyki, jazzu, muzyki improwizowanej, muzyki filmowej oraz fundamentalnego spoiwa – tradycyjnej muzyki żydowskiej. To w końcu próba podążania ścieżką, która wymyka się prostym klasyfikacjom stylistycznym.
Meadow Quartet to również czterech znakomitych instrumentalistów, każdy specjalizujący się w innym z wyżej wymienionych gatunków, ale przede wszystkim, to cztery współdziałające muzyczne osobowości.
Zespół otrzymał wyróżnienie specjalne na odbywającym w Warszawie XIV Festiwalu Folkowym Polskiego Radia Nowa Tradycja 2011.

Michael Zerang


- perkusista, improwizator i kompozytor. Jeden z czołowych muzyków amerykańskiej sceny jazzowej. Urodził się w 1958 roku w Chicago.

Prowadził i współtworzył wiele lokalnych grup: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, i Broken Wire .

Pracował z najważniejszymi muzykami amerykańskiej i europejskiej sceny jazzowej: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, czy Fred Lonberg-Holm. Nagrywał dla wielu czołowych wytwórni muzycznych m.in. Okka Disc, boxMEDIA, Kontrans, Southport, Quinnah, Eighth Day Music, Garlic, i Platypus. Gościnnie współpracuje z performerami z School of the Art Institute of Chicago oraz zajmuje się analizą rytmiczną tańca w The Dance Center of Columbia i Northwestern University, a także prowadzi kursy kompozycji w ramach Choreographer Collaborations na Northwestern University, oraz muzyki dla dzieci w The Jane Adams Hull House.

od 18 latnarkotyki
Wideo

Jaki alkohol wybierają Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto