Wymyślaj, pisz, twórz, a nie zostaniesz bezrobotnym po studiach
Dokształcanie
Jednym ze sposobów na zebranie doświadczenia na studiach jest korzystanie z warsztatów i kursów. Uczelnie proponują bezpłatne w nich uczestnictwo w ramach zajęć po godzinach. - Rekrutującego zastanawia, na co absolwent poświęcił czas na studiach – mówi Borys Glass-Brudziński, specjalista ds. pr i marketingu, copywriter, prowadzący Warsztaty komunikacji reklamowej i copywritingu dla studentów Filologii polskiej na Uniwerstytecie Adama Mickiewicza. Jest to istotne dla pracodawcy, gdyż dzięki temu może stwierdzić, czy stażysta będzie w stanie odciążyć go z części pracy. A do pomocy niezbędne jest doświadczenie przyszłego pracownika. - Pracodawca doceni też świadomość i konswekwencję absolwenta, z jaką ten dobrał szkolenia. Dlatego równie ważne jest wpisanie w CV tych warsztatów, które naprawdę zainteresują pracodawcę - mówi Borys Glass-Brudziński. Korzyści płynących z warsztatów jest wiele. W pierwszej kolejności jest to oczywiście wiedza z danej dziedziny. Najczęściej podstawowa, ale wystarczająca, aby poruszać się w zawodzie. - Może to być na przykład opanowanie słownika z zawodowymi terminami. W taki sposób wiedzę na temat copywritingu zdobywają studenci na wspomnianych Warsztatach komunikacji reklamowej – mówi Borys Glass-Brudziński. Inną z korzyści jest otrzymanie certyfikatu na koniec warsztatów, na który pracodawcy patrzą przychylnym okiem. - Potwierdza to informacja zwrotna ze strony absolwentów, którzy brali udział w zajęciach. Z rozmów ze studentami wiem, że część z nich, która uczestniczyła w Warsztatach komunikacji reklamowej i legitymowała się certyfikatem, dostała pracę. Można stąd wnioskować, że dokument taki jest dobrze widziany przez pracodawców – mówi Borys Glass-Brudziński. Publiczne uczelnie wyższe coraz bardziej otwierają się na organizację bezpłatnych warsztatów po godzinach dla studentów, dlatego warto z nich skorzystać