Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Antyzatoki na przystankach przy ul. Kraszewskiego w Poznaniu. Radni nie chcą tam peronów wiedeńskich

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Radni nie chcą przy ul. Kraszewskiego przystanków wiedeńskich jak przy ul. Dąbrowskiego - wolą tu antyzatoki
Radni nie chcą przy ul. Kraszewskiego przystanków wiedeńskich jak przy ul. Dąbrowskiego - wolą tu antyzatoki Waldemar Wylegalski
Przystanki tramwajowe Rynek Jeżycki – przy ul. Kraszewskiego – będą przebudowywane. Jeżyccy radni zaakceptowali koncepcję przebudowy, która dla bezpieczeństwa pasażerów, opiera się na antyzatokach.

Przystanki przy rynku – te przy ul. Dąbrowskiego – zostały już przebudowane w formie przystanków wiedeńskich. Teraz czas na zmiany w konstrukcji kolejnych obiektów, w ciągu ul. Kraszewskiego – które mają być wyposażone w antyzatoki, czyli przeciwieństwo zatok przystankowych. Jezdnia przy przystankach będzie zatem zwężać się, a poszerzać będzie chodnik, do którego w tym miejscu podjeżdżać będą autobusy. Jadące za nimi samochody nie będą mogły wyprzedzać i będą zmuszone do poczekania, aż autobus ruszy dalej w trasę. Takie rozwiązanie nie jest często spotykane, ale zapewnia bezpieczeństwo pieszych wychodzących w stronę tramwaju.

- Te przystanki wiedeńskie przy ul. Dąbrowskiego nie są do koca udane, dlatego przy Kraszewskiego położyliśmy nacisk na koncepcję antyzatok a nie peronów wiedeńskich - mówi Adam Dzionek, zastępca przewodniczącego Zarządu Osiedla Jeżyce. - Tym bardziej, że ulica tam ma bardzo wąski chodnik, nie ma wiaty, nie jest zbyt wygodna dla pieszych, przy rozszerzeniu chodnika zwiększy się bezpieczeństwo i komfort pasażerów.

Zobacz też: Remont ulicy Święty Marcin z opóźnieniem. Miasto zapewnia, że tramwaje pojadą tam w połowie roku

Radni Rady Osiedla Jeżyce zaakceptowali wariant przebudowy przystanków w formie antyzatok, wnosząc jednak pewne poprawki do niego: projekt przebudowy chodników miałby objąć nie tylko rejon rynku, ale cały odcinek ul. Kraszewskiego pomiędzy ul. Dąbrowskiego i Słowackiego, łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Słowackiego. Poprosili jednocześnie o opracowanie komplementarnego projektu przebudowy dalszej części ul. Kraszewskiego na odcinku między ul. Słowackiego i Szamarzewskiego. To nie koniec – zasugerowali również, by miasto wprowadziło strefę zamieszkania w okolicach Rynku Jeżyckiego, aby ułatwić tam komunikację pieszą między Rynkiem a przystankami.

Rada poprosiła także, by dokumentacja techniczna rozwiązania została uzupełniona o kwestie związane z zielenią uliczną.

Przebudowa ulic – tym razem jednak ze środków pochodzących z dochodów ze Strefy Płatnego Parkowania – miałaby w najbliższym czasie dotyczyć remontu ul. Wawrzyniaka na odcinku między ulicami Jackowskiego a Szamarzewskiego, remontu fragmentu ul. Gajowej między ul. Sienkiewicza a Zwierzyniecką po stronie wschodniej, a także modernizacji ul. Słowackiego między ul. Kraszewskiego a Wawrzyniaka.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Antyzatoki na przystankach przy ul. Kraszewskiego w Poznaniu. Radni nie chcą tam peronów wiedeńskich - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto