Poznań: Jak załatwić zwrot pieniędzy za bilet na komunikację miejską? Tylko mailem - ale trzeba czekać nawet miesiąc. Sprawdź, gdzie pisać

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy muszą czekać nawet miesiąc.
Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy muszą czekać nawet miesiąc. Łukasz Gdak
Jest już nie jedenaście, jak niedawno informowaliśmy, ale w sumie piętnaście tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanych biletów okresowych. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy te muszą czekać nawet miesiąc.

ZTM nie przyjmuje osobiście zgłaszających się interesantów w punktach obsługi klienta i w biurach obsługiklienta ZTM – w dobie epidemii koronawirusa po prostu nie ma takiej możliwości, wobec wprowadzonego nakazu pozostania w domach osób, które nie załatwiają określonych, bardzo ważnych spraw. Wszystkie sprawy za to prowadzi za pośrednictwem internetu – poczty elektronicznej.

- Na tyle, na ile to możliwe, podejmujemy starania, by zapewnić obsługę zdalną poprzez kontakt telefoniczny i za pośrednictwem poczty elektronicznej – informuje ZTM. - Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.

W praktyce sprawy, które normalnie kierowane są do biur, czy punktów obsługi klienta, można od poniedziałku do piątku zgłaszać telefonicznie od godz. 10.00 do 17.00, pod numerami 61 8346-126 i 61 8346-136. Informacji można zasięgnąć w godzinach od 7.30 do 15.00 pod numerem 61 8346-163. Wszelkiego rodzaju wnioski, skargi i odwołania trzeba kierować na adres poczty elektronicznej: ztm@ztm.poznan.pl, albo wykorzystując indywidualne konta w systemie PEKA.

E-mail jest obecnie najczęściej wybieraną formą kontaktu. Zgłaszając tak wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet, uzyskamy potwierdzenie przyjęcia przez ZTM korespondencji i ostrzeżenie, że niestety, wobec dużej liczby wpływającej korespondencji, na odpowiedź można czekać – nawet do 30 dni.

Z kolei na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl można przesłać dokumenty potwierdzające przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM.

Zobacz też: MPK Poznań: Nie jeździsz teraz tramwajem i autobusem? ZTM oddaje pieniądze za niewykorzystane bilety okresowe. Sprawdź, jak otrzymać zwrot

- W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres poczty elektronicznej skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzających prawo do przejazdów ulgowych – informuje ZTM. - Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego tymczasowego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu elektronicznego przeniesienia potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA.

ZTM prosi także o korzystanie z platformy ePUAP, a przy zakupie biletów - z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.

Internet nie wyparł jednak tradycyjnej poczty: tam, gdzie istnieje nakaz prawny, ZTM stosuje korespondencję tradycyjną, za pośrednictwem Poczty Polskiej. W ten sposób reguluje się sprawy wezwań do zapłaty, wezwania o dostarczenie niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji oryginałów biletów oraz korespondencji związanej z weryfikacją ulgi, uprawniającej do zakupu Biletu Metropolitalnego. Zarząd wysyła każdego dnia około 30-40 takich pism.

Sprawdź też:

Ukraińcy rezygnują z pracy w Polsce.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3