Poznań: Jak załatwić zwrot pieniędzy za bilet na komunikację miejską? Tylko mailem - ale trzeba czekać nawet miesiąc. Sprawdź, gdzie pisać

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy muszą czekać nawet miesiąc.
Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy muszą czekać nawet miesiąc. Łukasz Gdak
Jest już nie jedenaście, jak niedawno informowaliśmy, ale w sumie piętnaście tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanych biletów okresowych. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego chcą odpowiedzieć na każdy sygnał, ale wobec takiej liczby i warunków bezpieczeństwa sprawy te muszą czekać nawet miesiąc.

ZTM nie przyjmuje osobiście zgłaszających się interesantów w punktach obsługi klienta i w biurach obsługiklienta ZTM – w dobie epidemii koronawirusa po prostu nie ma takiej możliwości, wobec wprowadzonego nakazu pozostania w domach osób, które nie załatwiają określonych, bardzo ważnych spraw. Wszystkie sprawy za to prowadzi za pośrednictwem internetu – poczty elektronicznej.

- Na tyle, na ile to możliwe, podejmujemy starania, by zapewnić obsługę zdalną poprzez kontakt telefoniczny i za pośrednictwem poczty elektronicznej – informuje ZTM. - Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.

W praktyce sprawy, które normalnie kierowane są do biur, czy punktów obsługi klienta, można od poniedziałku do piątku zgłaszać telefonicznie od godz. 10.00 do 17.00, pod numerami 61 8346-126 i 61 8346-136. Informacji można zasięgnąć w godzinach od 7.30 do 15.00 pod numerem 61 8346-163. Wszelkiego rodzaju wnioski, skargi i odwołania trzeba kierować na adres poczty elektronicznej: ztm@ztm.poznan.pl, albo wykorzystując indywidualne konta w systemie PEKA.

E-mail jest obecnie najczęściej wybieraną formą kontaktu. Zgłaszając tak wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet, uzyskamy potwierdzenie przyjęcia przez ZTM korespondencji i ostrzeżenie, że niestety, wobec dużej liczby wpływającej korespondencji, na odpowiedź można czekać – nawet do 30 dni.

Z kolei na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl można przesłać dokumenty potwierdzające przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM.

Zobacz też: MPK Poznań: Nie jeździsz teraz tramwajem i autobusem? ZTM oddaje pieniądze za niewykorzystane bilety okresowe. Sprawdź, jak otrzymać zwrot

- W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres poczty elektronicznej skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzających prawo do przejazdów ulgowych – informuje ZTM. - Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego tymczasowego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu elektronicznego przeniesienia potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA.

ZTM prosi także o korzystanie z platformy ePUAP, a przy zakupie biletów - z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.

Internet nie wyparł jednak tradycyjnej poczty: tam, gdzie istnieje nakaz prawny, ZTM stosuje korespondencję tradycyjną, za pośrednictwem Poczty Polskiej. W ten sposób reguluje się sprawy wezwań do zapłaty, wezwania o dostarczenie niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji oryginałów biletów oraz korespondencji związanej z weryfikacją ulgi, uprawniającej do zakupu Biletu Metropolitalnego. Zarząd wysyła każdego dnia około 30-40 takich pism.

Sprawdź też:

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie