Licytacja odbyła się we wtorek 21 marca, na zasadzie złożenia ofert. Ceny były korzystne dla kupujących, bo rozpoczynały się od 61,50 złotych za jedną sztukę.
– Licytacja miejskich rowerów cieszyła się sporym zainteresowaniem i złożono łącznie aż 156 formularzy ofertowych – mówi Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego. – Przeważały oferty na rowery indywidualne, ale pojawiły się również dotyczące tylko pakietów. Obecnie trwa analiza i weryfikacja wszystkich złożonych ofert. Wszystkim osobom i firmom, które wzięły udział w licytacji rowerów miejskich bardzo dziękujemy za zainteresowanie. Dzięki ich zaangażowaniu rowery służące dotychczas użytkownikom PRM otrzymają „drugie życie”.
Miasto wybrało dwie możliwości sprzedaży – można było licytować w czterech pakietach po 50 sztuk (w cenie wywoławczej 2767,50 zł za 1 pakiet) lub pojedynczo - 56 sztuk (w cenie 61,50 zł za sztukę). Każdy licytujący mógł złożyć ofertę na jeden, dwa lub więcej rowerów i jednocześnie na pakiet.
– Każdy zwycięzca bezpośrednio otrzyma informację na podany przez siebie adres e-mail, zbiorczy komunikat zostanie także umieszczony na stronie ZTM w zakładce konkursy
– mówi Bartosz Trzebiatowski.
Miasto nie wyklucza, że podobny system rowerowy mógłby wrócić na ulice, o ile znajdzie się operator, który na własną rękę go poprowadzi.
- Koniec PRM nie oznacza, że w przestrzeni miasta nie będą mogły pojawić się rowery współdzielone – mówi Olga Dzieciątkowska z Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP. - Doświadczenia innych miast wskazują, że firmy oferujące m.in. elektryczne skutery oraz hulajnogi mogą być zainteresowane uzupełnieniem swojej oferty także o rowery, być może również elektryczne, czego przykładem było pilotażowe pojawienie się w Poznaniu rowerów firmy Bolt. Z tą firmą w ubiegłym roku braliśmy udział w pilotażu rowerów elektrycznych.
Obecnie w Poznaniu działa trzech operatorów hulajnóg elektrycznych - Bolt, Dott, Lime - i nic nie wskazuje, żeby liczba operatorów obecnych w mieście miała ulec zmniejszeniu. Stabilna pozycja sprzyjałaby zatem potencjalnemu rozszerzeniu oferty o rowery – elektryczne lub konwencjonalne.
Zobacz też: Postępują prace przy remoncie trasy PST. Kiedy pojadą nią tramwaje?
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?