Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Śródka w Poznaniu - Będą dodatkowe sygnalizatory

Robert Domżał
Rondo Śródka: po zainstalowaniu dodatkowych sygnalizatorów  ma być  bezpieczniej
Rondo Śródka: po zainstalowaniu dodatkowych sygnalizatorów ma być bezpieczniej fot. Andrzej Szozda
Rondo Śródka w Poznaniu to dzisiaj najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie w Poznaniu. Wkrótce to się jednak zmieni. Zamontowane zostaną tam dodatkowe sygnalizatory.

Według policyjnych statystyk w roku 2012 na rondzie Śródka doszło do 113 zdarzeń drogowych. W roku ubiegłym było ich 86. Dla porównania na rondzie Starołęka, które do czasu przebudowy i zainstalowania dodatkowych sygnalizatorów, było najbardziej niebezpiecznym rondem w Poznaniu doszło w latach ostatnich dwóch latach odpowiednio do 31 i 37 zdarzeń drogowych.

- W tym roku był taki weekend, kiedy między godziną 6:00 a 9:00 na Śródce wydarzyły się aż cztery zdarzenia. Impet uderzeń był tak wielki, że auta zatrzymywały się dopiero na przejściach dla pieszych - mówi Józef Klimczewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KM Policji w Poznaniu. Tylko dzięki temu, że było wcześnie i na przejściu dla pieszych nikogo nie doszło do wypadku z wieloma osobami rannymi . Czy można temu jakoś zaradzić?

Poznańscy policjanci zasugerowali drogowcom zainstalowanie na rondzie Śródka dodatkowych, tak zwanych wewnętrznych sygnalizatorów. Celem ich montażu jest wykluczenie sytuacji, w której dwaj kierowcy mają wrażenie, że mają pierwszeństwo przejazdu.

Czy jednak takie rozwiązanie nie nie spowolni ruchu w i tak trudnym miejscu Poznania. Piotr Monkiewicz z Automobilklubu Wielkopolski uważa, że dodatkowe sygnalizatory niekoniecznie spowalniają przejazd.

- W ciągu doby cykle świateł zmieniają się wielokrotnie. Dzieje się tak w zależności od pory doby i natężenie ruchu na rondzie - mówi Piotr Monkiewicz. Podobnego zdania jest Aleksander Deskur z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

- Jeśli oprogramowanie jest dobrze zaprogramowane światła nie powinny spowalniać przejazdu. Generalnie takie rozwiązanie sprawdza się na rondach o dużej wyspie centralnej. Ale Śródka jest asymetryczna, co może nieco utrudniać przygotowanie dobrego oprogramowania. Kiedy budowano to rondo dostosowano je do drzew, które dzisiaj już nie rosną. Niewykluczone, że przed zainstalowaniem dodatkowych świateł przebudowane zostaną jezdnie - mówi Aleksander Deskur z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Ronda Śródka w nie jest jedynym niebezpiecznym miejscem w Poznaniu. A na liście miejsc, w których kierujący samochodami sobie nie radzą są takie skrzyżowania jak:Estkowskeigo - Garbary oraz Królowej Jadwigi i Półwiejska.

Skomentuj:

Rondo Śródka w Poznaniu - Będą dodatkowe sygnalizatory

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto