Za nami pierwsza seria wykładów i dyskusji w ramach europejskiej konferencji zorganizowanej przez INMA i OPA czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych i Stowarzyszenie Wydawców Internetowych.
Każdego roku w innym europejskim mieście członkowie INMA dzielą się doświadczeniami i pomysłami. Media Regionalne uczestniczą we wszystkich panelach i prezentacjach - wszystko po to, by lepiej tworzyć nasze gazety i portale, dotrzeć do czytelników, wykorzystać możliwości, jakie niesie rozwój internetu i wspólnie z kolegami po fachu zastanowić się nad przyszłością mediów.
Media Regionalne dzielą się swoimi doświadczeniami
W środę, pierwszego dnia konferencji, prezentację na temat zintegrowanego newsroomu w Mediach Regionalnych prowadzili Artur Karda i Tomasz Krawczyk z Mediów Regionalnych. Opowiedzieli o doświadczeniach w łączeniu pracy dziennikarzy wydań gazetowych z newsroomami serwisów online. – Mimo, iż z procesami transformacji wewnątrz grupy Media Regionalne wiązało się wiele trudności, z perspektywy czasu możemy ocenić decyzję o tak szybkim zaangażowaniu się w te procesy jako strzał w dziesiątkę – podkreślał w czasie prezentacji Tomasz Krawczyk.
Zainteresowanie gości konferencji wzbudziło zwłaszcza współtworzenie tytułów MR przez czytelników. Dużo miejsca podczas dyskusji poświęcono dziennikarzom obywatelskim i sposobom ich współdziałania z redakcjami Mediów Regionalnych. Różnica zdań pojawiła się podczas dyskutowania umiejętności dziennikarzy, od których Karda i Krawczyk wymagają ciągłego rozwoju na wielu różnych płaszczyznach, nie tylko redaktorskiej.
- Media Regionalne otwierają coraz więcej serwisów internetowych. Powoduje to zmiany w sposobie naszej codziennej pracy - powiedział Artur Karda. – Musieliśmy dostować się do zmieniającej się rzeczywistości medialnej, cały czas zdobywamy nowe doświadczenia i również o nich mówiliśmy w czasie dzisiejszej prezentacji.
Oprócz dzielenia się pomysłami i wiedzą z kolegami po fachu, Media Regionalne pracują także nad obsługą dziennikarską konferencji INMA.
- Zbudowaliśmy w Krakowie multimedialny newsroom. – powiedział Artur Karda. - Sześciu reporterów z różnych regionów Polski przygotowuje na bieżąco relacje do Internetu. W centrum konferencyjnym wyświetlane będą przygotowywane w newsroomie na żywo materiały wideo i zdjęcia.
Media lokalne
Seminarium o mediach lokalnych, które rozpoczęło się prezentacją Artura Kardy i Tomka Krawczyka, przyciągnęło w środę najwięcej słuchaczy.
Chris Pennock mówił o strategiach marketingowych, jakie Johnston Press wykorzystuje w Anglii w swoich 300 tytułach lokalnych i internecie. Z kolei Harold Grönke przybliżył specyfikę lokalnych mediów w Niemczech na podstawie dynamicznie rozwijającej się grupy Verlag Dierichs w mieście Kassel i jego okolicach.
Spotkanie zakończyło wystąpienie Piotra Legutko, redaktora naczelnego Dziennika Polskiego, który podzielił się doświadczeniami swojej gazety w pozyskiwaniu nowych czytelników i poznawaniu ich zwyczajów. – Oprócz Dziennika Polskiego mieszkańcy Małopolski nie mają po prostu gazety, w której mogliby poczytać o sukcesach lokalnego klubu piłkarskiego. Między innymi w tym tkwi nasza siła – przyznał.
Na panel poświęcony mediom lokalnym zaproszono także Jakuba Krzycha, współtwórcę programu partnerskiego AdTaily, który opowiadał o sukcesie swojej firmy na rynkach zagranicznych, a także o znaczeniu słowa "prostota" w reklamie internetowej. – Najpierw trzeba stworzyć w pełni zaangażowany zespół ludzi, połączonych wspólną pasją, a następnie pozwolić im robić to, co najbardziej kochają – mówił Krzych, podając to jako receptę na reklamowy sukces w Internecie.
Konferencja potrwa do piątku i zakończy się 125 metrów pod ziemią - w kopalni soli w Wieliczce.
Autorzy tekstu: Olimpia Dudek gp24.pl, Marusz Jarzombek nto.pl, Oliwia Piotrowska mmmojemiasto.pl, Marek Dawidowicz mmwarszawa.pl; Bartłomiej Misniec mmkrakow.pl.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?