Dokumentacja projektowa jest gotowa, a ponieważ pojawiły się nowe możliwości finansowe związane z Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020, wkrótce będzie można przystąpić do procedury przetargowej.
Fundusze Europejskie - Wreszcie! Roboty w naszym powiecie na tej trasie obejmą odcinek od granicy z powiatem leszczyńskim do mostu na kanale w Solcu
Zaczną od Wijewa
Jak nas informuje Sylwia Sierżant, naczelnik wydziału dokumentacji i przygotowania inwestycji WZDW w Poznaniu, inwestycja będzie podzielona na trzy etapy. Jeden na odcinku od mostu na południowym kanale Obry do końca obszaru zabudowanego w Mochach. Drugi, od Moch do granicy powiatów wolsztyńskiego i leszczyńskiego. Te dwa mają już gotową dokumentację. Trzeci etap prac, od Wijewa do granicy województwa wielkopolskiego, będzie realizowany w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj”. Jest to tryb, w którym w jednym przetargu wybrany zostanie projektant, który następnie przeprowadzi inwestycję w oparciu o stworzony przez siebie projekt.
Chodniki i ścieżki
Roboty na drodze od strony Wijewa w stronę mostu na kanale Obry w Solcu mają ruszyć w tym roku! Dokładny termin zależy od podpisania umów, a przewidywany koniec prac ma nastąpić w latach 2017-2018. Zakres robót jest dosyć szeroki i obejmuje np. wzmocnienie drogi oraz jej poszerzenie między miejscowościami do szerokości 6,5 m. W samych miejscowościach natomiast, projekt obejmuje dodatkowo budowę chodników i - jeżeli jest na to odpowiednio dużo miejsca - ścieżek rowerowych.
To kwestia pieniędzy
Tak będzie np. w Mochach, gdzie powstaną chodniki mające tworzyć ciąg z już istniejącymi oraz ścieżka rowerowa. Niestety, nie przewiduje się ścieżek rowerowych na długich ciągach między miejscowościami. Ale i tak nie ma co narzekać, bo najważniejsze, że wreszcie na tej drodze zacznie się coś dziać! - Ma ona istotne znaczenie dla powiatu wolsztyńskiego - podkreśla wicestarosta Piotr Krajewski. Zwraca uwagę, że to przecież trasa dojazdowa z Dolnego Śląska do autostrady A2.
No dobrze, a kiedy remont drogi W 305 wreszcie obejmie odcinek do Wolsztyna?
- To kwestia pieniędzy. Nadzorujemy ponad dwa tysiące kilometrów - odpowiada Sylwia Sierżant. Tymczasem remontu właściwie wymaga cały odcinek, od Wolsztyna aż do Lginia, bo już wielu kierowców musiało wymieniać części zawieszenia, felgi czy opony. A
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?