Akcja "Koszulka na Basel” jest już znana kibicom Poznańskiej Lokomotywy. W sierpniu, dzięki wspólnej akcji Kolejorza i firmy STS, internauci - za pośrednictwem strony www.koszulkanabasel.pl - mogli wybrać organizację, której logotyp pojawił się na koszulkach meczowych podczas wyjazdowego spotkania w eliminacjach Ligi Mistrzów. Dzięki późniejszej licytacji koszulek zebrano ponad 14 tysięcy złotych, które zasiliło konto Fundacji Drużyna Szpiku. To logotyp właśnie tej organizacji wybrali w głosowaniu internauci.
Teraz drużyny z Poznania i Bazylei spotkają się ponownie w meczu fazy grupowej Ligi Europy. Pierwsze spotkanie zostanie rozegrane 1 października w Bazylei. Również i tym razem mistrz Polski zagra w koszulkach przygotowanych specjalnie na tę okazję. W miejscu logotypu STS pojawi się hasło „RESPECT”, będące nazwą kampanii odpowiedzialności społecznej UEFA, zainaugurowanej podczas turnieju Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii.
ZOBACZ TAKŻE: Lech Poznań pośmiewiskiem kibiców. Internauci nie mają litości [MEMY, DEMOTYWATORY]
Ideą akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyrażany nie tylko na boisku, ale i poza nim. UEFA za pomocą futbolu chce mówić o potrzebie poszanowania dla drugiej osoby przy jednoczesnym przeciwstawieniu się rasizmowi i przemocy.
- Jako członek europejskiej rodziny piłkarskiej podpisujemy się pod wartościami, które niesie ze sobą kampania RESPECT - mówi Łukasz Borowicz, rzecznik prasowy Lecha Poznań.
SPRAWDŹ TAKŻE: Pięć goli Lewandowskiego w 9 minut! "Das ist k...a niemożliwe!" [MEMY, DEMOTYWATORY]
MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?