POZNAŃ - Dwie awarie tramwajów sparaliżowały ruch na trasie PST

Katarzyna Fertsch
Zdenerwowani pasażerowie wysiadali ze stojących w wielkim korku tramwajów i pieszo pokonywali resztę trasy
Zdenerwowani pasażerowie wysiadali ze stojących w wielkim korku tramwajów i pieszo pokonywali resztę trasy G. Dembiński
Najpierw awaria tramwaju, później sygnalizacji świetlnej. To wystarczyło, by w piątek rano sparaliżować ruch na trasie PST. Wzburzeni pasażerowie spóźniali się do szkół, pracy i na spotkania. Utrudnienia trwały kilkadziesiąt minut.

Po godzinie 8, na przystanku przy ulicy Solidarności zepsuła się "czternastka". - Jeden z pasażerów próbował na siłę otworzyć drzwi i, niestety, je uszkodził - relacjonuje Zbigniew Klingsporn z nadzoru ruchu MPK. - Combino mają zabezpieczenie i kiedy drzwi są zepsute, tramwaj nie pojedzie.

Po interwencji pogotowia technicznego pojazd udało się ponownie uruchomić, by mógł zjechać do zajezdni. Trasa była jednak zablokowana przez prawie pół godziny. Inne tramwaje również wypadały w tym czasie z rozkładu jazdy. Zanim sytuację udało się unormować, kolejna awaria wstrzymała tramwaje.

- Po godzinie 9 zawiesiła się sygnalizacja świetlna na moście Teatralnym. W ogóle nie zapalało się zielone światło dla tramwajów, które chciały skręcać w stronę Okrąglaka - opowiada Klingsporn.

Zanim uruchomiono sygnalizację, wyjazd z PST zakorkował się. Pasażerowie wysiadali z kilkunastu tramwajów czekających w kolejce. - Znów musiałam schodzić z nasypu "pestki". To się zdarza zdecydowanie zbyt często. Nie mówiąc już o tym, że przez takie niespodzianki od rana spóźniam się do pracy - żaliła się Beata Cichocka, która musiała wysiąść z "piętnastki".

O niewydolności PST mówi się od dawna. Zdecydowanie poprawić sytuację ma dopiero wydłużenie trasy do Dworca Zachodniego PKP. Obecne próby udrożnienia przejazdu przynoszą mizerne skutki. - Wydłużyliśmy przystanek na moście Teatralnym, na którym zatrzymują się tramwaje jadące w stronę Okrąglaka. Jest trochę lepiej - mówi Rafał Kupś, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Kontrolowana jest także sygnalizacja świetlna w rejonie wyjazdu z PST.

Co najczęściej korkuje "pestkę"?
Awarie sygnalizacji świetlnej i uszkodzenia tramwajów to najczęstsze przyczyny przestojów na PST. Tych drugich jest każdego dnia od 10 do nawet 60 (w całym mieście). Tramwaje korkują się też, jeśli samochód stanie na torowisku lub pieszy uniemożliwi przejazd. Wystarczy, że tramwaj straci zielone światło i jest problem.

Wypadek z udziałem tira i pociągu Intercity pod Zbąszyniem

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3