Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe w Poznaniu - do 2022 roku ma ich być 150 km!

Marcin Karabasz/o.KAS
Autorzy projektu wzorują się na rozwiązaniach przyjętych w Lyonie, Amsterdamie, Brukseli czy w Santiago, stolicy Chile.
Autorzy projektu wzorują się na rozwiązaniach przyjętych w Lyonie, Amsterdamie, Brukseli czy w Santiago, stolicy Chile. Materiały prasowe
Ścieżki rowerowe w Poznaniu mają mieć w sumie długość ponad 150 kilometrów - to założenia Programu Rowerowego na lata 2016-2022. Konsultacje - dla wszystkich - zaplanowano na 6 października w Sali Białej Urzędu Miasta.

Taką infrastrukturą mają za 6 lat dysponować rowerzyści w Poznaniu. Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ścieżek rowerowych mają się rozpocząć za tydzień, 5 października.

- Program ten ma na celu zwiększenie udziału ruchu rowerowego w mieście - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

W ciągu sześciu lat w Poznaniu powstanie kompletna sieć tras rowerowych, a 10 proc. podróży odbywać się będzie przy pomocy roweru - to założenia Programu Rowerowego na lata 2016-2022.

- Łącznie będzie to ponad 151 km dróg, które połączą różne strony miasta i przyległe gminy- wyjaśnia Wojciech Makowski, oficer rowerowy miasta.

Ich koszt - w zależności od przyjętego wariantu - wyniesie 71 mln zł (wariant podstawowy) albo niespełna 130 mln zł (wariant pełny).

- Główne trasy będą biegły wzdłuż ulic Dąbrowskiego, Bukowskiej, Grunwaldzkiej, Głogowskiej, a także Dolnej Wildy - tłumaczy Daniel Chojnacki z firmy ko projekty, odpowiedzialnej za wstępny plan. Drogi te mają krzyżować się w centrum miasta. - Bierzemy pod uwagę realność wykonania tej inwestycji w centrum. Wiadomo, że ciężko tam o przestrzeń - ocenia D. Chojnacki.

Inżynier podkreśla, że planując przebieg dróg, brano pod uwagę gęstość zaludnienia poszczególnych dzielnic Poznania oraz prognozy demograficzne, a także tak zwane generatory ruchu.
- To miejsca, z których najczęściej podróż zaczynamy i do których najczęściej zmierzamy. Podzieliliśmy je na kilka kategorii - wyjaśnia przedstawiciel firmy.

Te kategorie to m.in. edukacja, sport, zdrowie, obiekty kulturalne czy handlowe. Kolejnym czynnikiem, który brano pod uwagę, były przejazdy rowerowe zgłaszane w ramach wiosennej akcji European Cycling Challange. Dzięki temu powstała dokładna mapa rzeczywistych podróży poznańskich cyklistów.

- Drogi rowerowe to bardzo atrakcyjna forma uzupełnienia komunikacji pieszej - zaznacza Maciej Wudarski. Dzięki niej - według zastępcy prezydenta - w mieście jest mniej zanieczyszczeń, a rowery nie zajmują tyle miejsca co auta. - Bierzemy przykład z takich miast, jak np. Lyon - dodaje W. Makowski.

Przedstawiony projekt jest na razie wstępny.
- Nie wszystkie ścieżki rowerowe będziemy mogli wykonać w tym samym standardzie. W pewnym momencie musi przyjść „refleksja budżetowa” - tłumaczy M. Wudarski. Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu i jakości dróg potrwają od 5 do 25 października.

Spotkanie konsultacyjne odbędzie się natomiast 6 października o godz. 18 w Sali Białej Urzędu Miasta (pl. Kolegiacki 17).

- Będzie miało ono charakter szczegółowy, a także edukacyjny. Zachęcam na przybycie osoby prywatne, a także rady osiedli - zachęca zastępca prezydenta.

Zobacz też:

Absurdalna ścieżka rowerowa w Łodzi

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto