Mamy już stadiony, trwa przebudowa dróg, dworców i lotnisk, ale infrastruktura to nie wszystko, co musimy mieć na wysokim poziomie, aby piłkarskie Mistrzostwa Europy okazały się dla Polski sukcesem. O tym, ile pieniędzy zostawią u nas kibice z Hiszpanii, Niemiec, Anglii, Włoch czy Francji oraz czy będą chcieli jeszcze kiedyś nas odwiedzić, zdecyduje to, jakie na nich wywrzemy wrażenie.
- Szacujemy, że w czasie Euro 2012 odwiedzi nas nawet milion turystów z całej Europy – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji spółki PL.2012. – Milion dobrze obsłużonych gości to milion ambasadorów, którzy będą zachwalać Polskę w swoich krajach.
Piotrowski przyznaje, że analiz dotyczących postrzegania naszego kraju przez obcokrajowców wynika, że dominują stereotypy, które jednak znikają po zetknięciu z Polakami i wizytach w naszym kraju.
- Przed niedawnym meczem Polska – Niemcy w Gdańsku w zagranicznej prasie ukazało się kilka artykułów mówiących o tym, jak niebezpieczni są polscy kibice, a po meczu pisano o dobrej organizacji i wspaniałej atmosferze na meczu – opowiada Piotrowski.
Kibice przyjadą do nas jednak nie tylko po to, aby oglądać mecze. Będą tu nocować, jeść, robić zakupy i podróżować między miastami, a to oznacza, że będą się stykać nie tylko z osobami pracującymi bezpośrednio przy Euro 2012, ale też sklepikarzami czy kelnerami, którzy niekoniecznie mają dużą wiedzę nt. piłkarskiego turnieju, a często nie mają w ogóle większego doświadczenia w kontaktach z obcokrajowcami. Stąd realizacja projektu „Akademia Euro”, którego hasłem przewodnim jest „2012 – wszyscy jesteśmy gospodarzami”.
- To projekt adresowany do pracowników sklepów, restauracji, hoteli, kolei, komunikacji miejskiej itp. – mówi Monika Jakubiak, kierownik projektu. – Chcemy, aby po przeszkoleniu osoby te miały podstawową wiedzę o Euro 2012, umiały pomóc kibicom w poruszaniu się po mieście, a także wiedziały, w jaki sposób z nimi rozmawiać.
Każdy uczestnik projektu przejdzie 60-godzinny kurs językowy, a także szkolenie z obsługi klienta, wiedzy nt. atrakcji turystycznych miasta, a także specyfiki kulturowej niektórych nacji.
- Chodzi nie tylko o to, aby znać język, ale też umieć odczytywać niektóre gesty, których np. Włosi używają bardzo dużo – wyjaśnia Jakubiak.
Łącznie w całej Wielkopolsce zostanie przeszkolone 560 osób. Pierwszy cykl szkoleń ruszył w lipcu, drugi rozpocznie się w styczniu. Jak dotąd zapisało się 218 osób, z czego aż 170 to pracownicy kolei, 36 to pracownicy hoteli, restauracji i punktów usługowych. Za szkolenie płaci pracodawca, a wysokość opłaty jest uzależniona od wielkości przedsiębiorstwa. Chętni mogą zgłaszać się do biura spółki mieszczącego się pod IV trybuną Stadionu Miejskiego przy ul. Bułgarskiej.
Czytaj też: |
Poznań na Euro 2012: Strefa Kibica – już wiemy, jak ma wyglądać W czasie Euro 2012 w Strefie Kibica na pl.Wolności zostaną umieszczone 4 telebimy. Mecze ma tu oglądać codziennie 18 tysięcy kibiców. |
MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?