Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radni skontrolują ZDM i Biuro Promocji Miasta!

Justyna Laskowska
Justyna Laskowska
Dlaczego stan poznańskich dróg jest tak zły? Czy wydajemy za dużo pieniędzy na promocję miasta? Czy miejskie pieniądze są marnotrawione? Niedługo się tego dowiemy, bo ZDM i Biuro Promocji Miasta zostaną poddane kontroli.

We wtorek wieczorem na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej radni zdecydowali, że już niebawem skontrolowane zostanie Biuro Promocji Miasta i Zarząd Dróg Miejskich. Podczas kontroli pod uwagę będą brane trzy kryteria: celowość, gospodarność i legalność.

- Chcemy sprawdzić przede wszystkim, czy inwestycje realizowane zarówno przez Biuro Promocji i ZDM były potrzebne, wykonywane w sposób nie marnotrawiący środków i zgodne z przepisami prawa - wyjaśnia Szymon Szynkowski vel Sęk, przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

Prezydent  Ryszard Grobelny wysunął wniosek o przesunięcie kontroli w ZDM na drugą połowę roku ze względu na dużą liczbę kontroli w tej instytucji. Radni nie przychylili się jednak do tego wniosku, ponieważ zarząd ZDM nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, ile konkretnie w najbliższym czasie tych kontroli się spodziewają.

Zarząd Dróg Miejskich zostanie skontrolowany, ponieważ stan poznańskich dróg budzi wiele zastrzeżeń.
- Niemal przy okazji każdej zimy mówi się o tym, czy planowanie remontów drogowych jest właściwe i czy środki nie są marnowane choćby w taki sposób, że wyremontowaną niedawno ulicę trzeba za chwilę na nowo naprawiać - mówi przewodniczący Szymon Szynkowski vel Sęk.

Członkowie Komisji Rewizyjnej chcą sprawdzić przede wszystkim kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzje o remoncie dróg. Chcą zbadać również, jakie czynniki decydują o tym, że dana dziura jest łatana a inna nie i czy na pewno jest tak, że w pierwszej kolejności remontowane są te drogi, które rzeczywiście wymagają naprawy.

Biuro Promocji Miasta zostanie poddane kontroli, ponieważ podczas debaty budżetowej padło wiele zastrzeżeń, co do funkcjonowania i finansowania tej instytucji. Na wniosek prezydenta Ryszarda Grobelnego kontrola w Biurze Promocji została przesunięta o dwa tygodnie ze względu na wyjazd pracowników. Radni przychylili się do tego wniosku i kontrola zacznie się dopiero 14 lutego. Obie kontrole zaplanowane są na pół roku.

Czytaj także:
Park Rataje: Urzędnicy kontra Komisja Rewizyjna

Utrudnianie prac Komisji Rewizyjnej i odmowa dostępu do akt Parku Rataje najprawdopodobniej doprowadzi do złożenia wniosku w prokuraturze.

Pendrive z papieru będzie promował Poznań

Funkcjonalna torba, pendrive z papieru w kształcie logo miasta oraz bransoletka z... plastikowej butelki - oto nowe gadżety Poznania.

Pieniądze z podatków poszły na reklamę firm!

Okazuje się, że wbrew zapewnieniom, „gwiazdkowej” kampanii miasta nie współfinansują firmy, których logotypy pokazują się w reklamie! W całości zapłaciło za nią miasto z naszych podatków!

Kulą w stolice europejskie, czyli nowa kampania promująca Poznań

Oryginalna, niestandardowa i... droga - taka jest rozpoczęta w czerwcu kampania promująca Poznań w całej Europie. Koszt tej kampanii to dokładnie 734 806,00 zł (brutto).


od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto