Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM: W styczniu 2014 roku sprzedano 12,47 proc. mniej biletów mniej niż rok wcześniej [raport]

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Wpływy do budżetu są o prawie o milion złotych mniejsze.
Wpływy do budżetu są o prawie o milion złotych mniejsze. Zenon Kubiak / archiwum
Wpływy do budżetu są o prawie o milion złotych mniejsze.

Poznański Zarząd Transportu Miejskiego opublikował pierwszy tegoroczny raport dotyczący sprzedaży biletów. Wynika z niego, że szczególnie duży spadek sprzedaży odnotowano w ramach biletów krótkookresowych (głównie 48-godzinnych: -50,33 proc. oraz 72-godzinnych: -42,01 proc.).

Spośród pozostałych rodzajów biletów, więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego sprzedano biletów jednoprzejazdowych (do 10 przystanków i powyżej 10 przystanków).

Mimo to, ogólna liczba sprzedanych biletów jednorazowych, jak i długookresowych zmalała odpowiednio o: 12,42 proc. i 8,45 proc. Duży udział w mniejszej liczbie sprzedanych biletów jednorazowych miał spadek w biletach 30-minutowych.

W styczniu ubiegłego roku bilety 15-minutowe obowiązywały nominalne 15 wydłużono minut natomiast bilety 30-minutowe 45 minut (czas obowiązywania biletu 15-minutowego przedłużono dopiero na marcowej sesji rady miasta).

Zobacz też: MPK POZNAŃ - ROZKŁAD JAZDY ONLINE

W tym roku bilet 15-minutowy ma ważność 25 minut, co oznacza że spadło zapotrzebowanie na bilet 30-minutowy. Spowodowało to spadek sprzedaży biletów 30-mintowych o ponad 350 tys. szt. (42 proc.) i spadek przychodów z ich sprzedaży o ponad 0,9 mln zł (45 proc.).

Niepopualarny miesięczny

Na spadek sprzedaży biletów długookresowych wpływ miało głównie zmniejszenie sprzedaży biletów 30-dniowych. Przyczyną tego zjawiska, według ZTM jest przede skorzystanie przez wielu klientów z korzystnych biletów 120- i 150-dniowych. Obecność w taryfie biletów semestralnych zmienia strukturę sprzedaży już od sierpnia 2013 r., więc nie powinno byś zaskoczeniem, że w kolejnym miesiącu sprzedaż biletów 30-dniowych jest słabsza, a wyższa biletów na okresy dłuższe niż 30 dni.

Wraz ze spadkiem ilości sprzedanych biletów odnotowano niewielki spadek wartości sprzedaży -5,77 proc. Znaczący wpływ na to zjawisko miał spadek sprzedaży biletów jednorazowych. Wartość sprzedaży biletów długookresowych w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego pozostała prawie niezmienna (wzrost o 0,51 proc.), pomimo znacznych spadków sprzedaży poszczególnych rodzajów biletów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: ZTM: W styczniu 2014 roku sprzedano 12,47 proc. mniej biletów mniej niż rok wcześniej [raport] - Poznań Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto